کد خبر: 400634
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۱:۱۸:۰۷
| |

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان:

اجاره بهای اردیبهشت ماه املاک تجاری بنیاد مستضعفان بخشیده می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان اجاره بهای املاک تجاری این بنیاد را در اردیبهشت همچون اسفند و فروردین بخشید.

اجاره بهای اردیبهشت ماه املاک تجاری بنیاد مستضعفان بخشیده می‌شود
کد خبر: 400634
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۱:۱۸:۰۷

اعتمادآنلاین| سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در نشست خبری امروز (یکشنبه، 31 فروردین ماه) با ارائه گزارش عملکرد بنیاد مستضعفان طی دو ماه گذشته اظهار کرد: از شروع شیوع ویروس کرونا بنیاد مستضعفان آماده کمک به دولت شد و همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم با ستاد کرونا انجام شد و بعد از گذشت دو ماه اقدامات بدون وقفه همچنان ادامه دارد و تمام اقدامات با هماهنگی ستاد ملی کرونا و دولت انجام می‌شود.

او گفت: روز گذشته برای دومین بار گزارش عملکرد بنیاد مستضعفان در بحران کرونا به رئیس جمهور ارسال شد و هیچ موازی کاری با اقدامات دولت وجود ندارد.

فتاح بیان کرد: بنیاد مستضعفان با اجازه از رهبری تا پایان کرونا با تمام امکانات کنار مردم و دولت خواهد بود.

بخشش اجاره بهای املاک تجاری بنیاد مستضعفان


رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در سال جهش تولید مهم‌ترین کار ما تولید است، گفت: اولین اقدام بنیاد مستضعفان بخشش اجاره بهای املاک تجاری در اسفند و فروردین ماه بود که در اینجا اعلام می‌کنم اجاره بهای املاک بنیاد در اردیبهشت ماه نیز بخشیده شد.

او افزود: 300 میلیارد تومان برای پرداخت وام قرض الحسنه در نظر گرفتیم که 200 میلیارد تومان آن نزد بانک سینا و 100 میلیارد تومان نزد صندوق امداد ولایت کمیته امداد است.


او گفت: سقف پرداخت وام به نیازمندان 5 میلیون تومان است که به اقشار خاص تا 10 میلیون تومان هم پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان ، پرداخت این وام از هفته آینده شروع می‌شود.

فتاح گفت: بنیاد مستضعفان به کمیته امداد امام خمینی(ره) 160 میلیارد تومان، به سازمان بهزیستی 46 میلیارد تومان و همچنین 5 میلیارد تومان نیز جداگانه به سازمان بهزیستی برای کودکان کار پرداخت کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص وام 5 میلیون تومانی قرض الحسنه گفت: ما 200 میلیارد تومان نزد بانک سینا قرار دادیم که از این هفته پرداخت‌ها شروع می‌شود و ممکن است بانک سینا سود 4 درصد دریافت کند، اما صندوق امداد ولایت اعلام کرده است که سود وام پرداختی صفر است.

فتاح در ادامه گفت: ما اقشار مختلف مانند رانندگان را دسته بندی و به بانک معرفی کردیم و بنا به نیاز تا سقف 5 میلیون تومان وام به آنان پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن 24 ماهه است.

فعالیت 32 شرکت بنیاد مستضعفان در بورس


او در مورد شفاف سازی اموال بنیاد مستضعفان گفت: در حال حاضر 32 شرکت بنیاد در بورس فعال هستند و شفاف کار می‌کند. امسال بنا داریم شرکت‌های بیشتری را وارد بورس کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد متولی کودکان کار نیست، گفت: ما برای کمک به کودکان کار 5 میلیون تومان پرداخت کردیم.

به گفته فتاح در سه مرحله 13 میلیارد تومان کارت هدیه خرید کالا به شهرداری تهران برای پرداخت به کارکنان پسماند، بهشت زهرا، زنان سرپرست خانواده و دستفروشان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در مورد کمک این بنیاد به رسانه‌ها و خبرنگارانی که در دوران کرونا بیکار شدند، گفت: ما در این حوزه ورود پیدا نکردیم و اگر وزارت ارشاد درخواست دهد آن را بررسی می‌کنیم.

فتاح افزود: ما به وزیر بهداشت اعلام کردیم که اگر به اماکنی برای نگهداری بیماران کرونایی نیاز دارند، املاک بنیاد مستضعفان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در حال حاضر 8 ملک بنیاد مستضعفان در تهران تجهیز شده است و یک هتل این بنیاد نیز در تهران دو ماه است که پذیرای دانشجویان ایرانی است که از کشور‌هایی مانند ایتالیا وارد کشور شده‌اند و دوران قرنطینه را طی می‌کنند.

پرداخت 20 میلیارد تومان کارت هدیه به 38 هزار زندانی


رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: طی جلسه‌ای که با رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌ها داشتیم، قرار شد به زندانیان کمک‌هایی داشته باشیم که تا کنون 20 میلیارد تومان کارت هدیه به 38 هزار زندانی نیازمند که به مرخصی آمده بودند پرداخت شد.

او ادامه داد: بنیاد مستضعفان از طریق بنیاد علوی در مناطق محروم حضور دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: به تمام کولبران استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، و کرمانشاه کارت هدیه یک میلیون تومانی پرداخت شد.

به گفته فتاح بسته حمایتی ویژه ماه مبارک رمضان با توجه با تاکید مقام معظم رهبری به مواسات آماده شده است که جزییات آن آخر هفته اعلام می‌شود.

پرداخت 25 میلیارد تومان به افراد فاقد شناسنامه استان سیستان و بلوچستان


او گفت: 25 میلیارد تومان نیز با درخواست استاندار سیستان و بلوچستان به افراد فاقد شناسنامه این استان، مهاجران خارجی پرداخت شد و همچنین به تمام ملوانان استان هرمزگان کارت هدیه خرید کالای یک میلیون تومانی پرداخت شد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: به تمام ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) جزیره قشم کارت هدیه 500 هزار تومانی پرداخت شد.

فتاح در پایان گفت: 24 آمبولانس مجهز که هر کدام سه راننده دارد در اختیار ستاد کرونای استان تهران قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها