کد خبر: 400682
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۴:۴۰:۵۰
| |

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری:

کمک به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ادامه می‌یابد

رییس دفتر رییس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از ادامه روند کمک به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری از سوی دولت خبر داد.

کمک به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ادامه می‌یابد
کد خبر: 400682
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۴:۴۰:۵۰

اعتمادآنلاین| «محمود واعظی» در اینستاگرام خود نوشت: حتما در روزهای گذشته شنیده‌اید که شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید اقلامی همچون انواع کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص بیماری کرونا، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز یا همان ونتیلاتورها، دستگاه سی‌تی‌اسکن، انواع ماسک‌های حفاظتی و اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا چه عملکرد درخشانی داشته‌اند.

واعظی تاکید کرد: اما آیا توان و گستره اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان از ابتدا به‌همین اندازه بود؟ خیر! دولت تدبیر و امید از همان ابتدای کار، مبنای سیاست اقتصادی را بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برای‌گذار از اقتصاد سنتی قرار داد و بر همین اساس حمایت‌های ویژه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عمل آورد.

وی تصریح کرد: نتیجه اینکه با سیاستگذاری‌های حمایتی و عملکرد موثر بازیگران دولتی، خصوصاً وزارتخانه‌های علوم، ارتباطات، صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان امروز به بیش از 5 هزار رسیده است. صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری فقط در یک سال گذشته نزدیک به 2 هزار و 750 میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت‌ها اختصاص داده و برای آنها بیش از 1300 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کرده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری اظهار داشت: در سال‌های گذشته چند برابر این رقم هم از کانال‌های مالی دیگر در قالب تسهیلات و کمک برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه شده است. به‌طور خاص در بحث مبارزه با کرونا، صندوق نوآوری در اسفندماه 500 میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در مقابله با کرونا اختصاص داده و از 70 شرکت در این زمینه حمایت کرده است.

واعظی خاطرنشان کرد: در روزهایی که هر روز اخبار متعددی از کمبود اقلام حیاتی مقابله کرونا در کشورهای مختلف جهان می‌شنویم و کمبودها حتی برخی قدرت‌های جهانی را به راهزنی و مصادره محموله‌های دیگران کشانده است، جوانان تحصیل‌کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، مایه دلگرمی مردم به ویژه دست‌اندرکاران بهداشت و درمان شدند. از آنها صمیمانه تشکر می‌کنم و این نوید را می‌دهم که روند کمک به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری از سوی دولت، ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها