مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی:

مقرری بیمه بیکاری در صورت تخصیص اعتبار به مشمولان پرداخت می‌شود

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: از محل صندوق توسعه ملی مبلغی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص اعتبار مراحل پرداخت آن به مشمولان انجام می‌شود.

مقرری بیمه بیکاری در صورت تخصیص اعتبار به مشمولان پرداخت می‌شود
کد خبر: 400706
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۶:۱۴:۴۱

اعتمادآنلاین| مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره بیکاری تعدادی از بیمه‌شدگان به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: برخی از مشاغل در اثر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب اقتصادی شدند که در این خصوص دولت حمایت‌های خاص خود را از این اقشار خواهد داشت.

وی افزود: به دلیل مشکلات به وجود آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا قرارداد کار بعضی از بیمه‌شدگان به حالت تعلیق درآمده است و بیکار موقت تلقی می‌شوند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: حسب تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به 10 درصد از فعالیت‌های شغلی متأثر از بیماری کرونا تسهیلاتی ارائه می‌شود.

شکوری گفت:‌ در جهت حمایت از کارفرمایان حق بیمه آنها به مدت سه ماه به تعویق افتاده است.

وی بیان داشت: این اقدام برای 10 رسته شغلی مثل رستوران‌ها، تالارها، مراکز گردشگری، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، توزیع کیف و کفش، مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و دیگر موارد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: حمایت از کارگران هم در 10 رسته شغلی انجام می‌شود و در همین راستا سامانه‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای سابقه بیمه بیکاری پیش‌بینی شده که افرادی که شغل‌شان را از دست داده‌اند یا بیکار موقت هستند باید در آن سامانه ثبت‌نام کنند و بیمه بیکاری دریافت کنند.

شکوری بیان داشت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا حادثه‌ای غیرمترقبه و فراگیری بوده است مقرر شد بر اساس دستور رئیس‌جمهور از محل صندوق توسعه ملی مبلغی را برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری اختصاص دهند که مراحل اختصاص آن در حال پیگیری است.

وی افزود: برخی از مشاغل کم‌خطر از 23 فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کردند و از فردا هم یکسری دیگر از مشاغل با محدودیت‌های کمتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: در صورتی که تخصیص اعتبارات لازم صورت بگیرد بر اساس دستورالعمل‌ها مقرری بیمه بیکاری به افراد واجد شرایط و مشمولان آن پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: جزئیات مقرری بیمه بیکاری دقیقا مشخص نیست و منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص هستیم.

شکوری خاطرنشان کرد: بر اساس قراردادهای منعقد شده فیمابین کارفرمایان و کارگران با عادی شدن شرایط کارگران باید مشغول به کار شوند و ما به دنبال افزایش امنیت شغلی کارگران در این خصوص نیز هستیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها