دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا:

ایران می‌خواهد آمریکا را صاحب شود

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه هذیان‌گویی‌های اخیر، موضوعاتی چون برجام، کرونا، کارزار انتخاباتی 2020 را به هم آمیخت و در نهایت مدعی شد ایران به دنبال فرصتی است تا آمریکا را از آن خود کند.

ایران می‌خواهد آمریکا را صاحب شود
کد خبر: 400725
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۰۸:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای دومین روز متوالی از سیاست خود علیه ایران به عنوان راهکاری برای گریز از انتقادها در قبال بی‌مسئولیتی در برابر بحران کرونا استفاده کرد.

او بار دیگر ژست خیرخواهی به خود گرفته و مدعی شد چنانچه ایران خواستار برخورداری از دستگاه‌های تنفس مصنوعی باشد؛ با کمال میل حاضر است کاری در این زمینه انجام دهد.

این خودنمایی ترامپ در حالی انجام می‌گیرد که روز گذشته نیز ادعای مشابهی مطرح کرد که پاسخ توئیتری محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را در پی داشت.

ظریف گفته بود: ایران تا چند ماه دیگر صادرات دستگاه‌های تنفس مصنوعی را آغاز می‌کند. شما فقط لازم است از دخالت در امور کشورهای دیگر به ویژه کشور من پرهیز کنید.

ترامپ همچنین در تازه‌ترین ادعاهای خود، گفته است همه آنچه که ایران باید انجام دهد این است که هوشمند باشد و با آمریکا توافق کند.

البته وی در ادامه اظهارات خود باز هم انگشت اتهام را به سوی جان کری وزیر خارجه دولت باراک اوباما گرفت و گفت که او مانع از حصول یک توافق هسته‌ای جدید با ایران می‌شود!

این در حالی است که ظریف در توئیت دیروز خود تاکید کرده بود که ایران از هیچ آمریکایی مشاوره نمی‌گیرد.

علاوه بر این، ترامپ در خیال‌بافی، پا را از این هم فراتر گذاشت و مدعی شد دلیل طفره رفتن ایرانی‌ها از توافق با او این است که فکر می‌کنند اگر صبر کنند؛ «جو بایدن» رقیب دموکرات، فاتح انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 می‌شود و به این ترتیب، آنها می‌توانند آمریکا را تصاحب کنند!

ترامپ در ادامه از فرصت استفاده کرد تا کارزار انتخاباتی خود را گرم کند و خطاب به مردم آمریکا گفت: اگر بایدن پیروز شود؛ آنها (ایران) آمریکا را صاحب می‌شوند. علاوه بر این، چین، ژاپن و مکزیک هم آمریکا را تصاحب می‌کنند. اگر بایدن پیروز شود دیگر کشوری برایتان باقی نمی‌ماند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها