کد خبر: 400733
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۰۸:۴۶:۰۰
| |

محمدجواد جمالی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

ترامپ با قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی به دنبال انحراف افکار عمومی است

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رئیس‌جمهور آمریکا با قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی نشان داد که برایش جان انسان‌ها و بشریت اهمیتی ندارد. البته که این اقدامات برای تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی از ناتوانی ترامپ در مدیریت کرونا در این کشور است.

ترامپ با قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی به دنبال انحراف افکار عمومی است
کد خبر: 400733
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۰۸:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی با اشاره به قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی توسط آمریکا گفت: آمریکایی‌ها نشان دادند که تا زمانی سازمان‌های بین‌المللی برایشان اعتبار دارد که بتواند از آن‌ها برای فشار به کشورهای دیگر سوءاستفاده کنند. وقتی سازمانی حالت استقلال به خود می‌گیرد و یا در جهت منافع آمریکا نباشد و از فشار آمریکا خارج شود آن‌ها از آن معاهده یا سازمان بین‌المللی خارج می‌شوند.

وی افزود: نمونه این موارد را در دوران ریاست جمهوری ترامپ زیاد مشاهده کردیم. دولت او از پیمان یونسکو، آب و هوای پاریس و برجام خارج شد و امروز موضوع قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی را مطرح کرده است با این تفاوت که اکنون بحث جان انسان‌ها مطرح است. سازمان بهداشت جهانی کمکی به کشورهای در حال توسعه به خصوص آفریقایی‌ها می‌کند آن هم در شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا که خود آمریکایی‌ها در صدر مبتلایان به آن هستند. قطع کمک‌های مالی توسط ایالت متحده آمریکا باعث شد که نزدیک‌ترین متحدان آن‌ها یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌های مختلف با اظهار تأسف آن را محکوم کرده و همراهی نکنند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:‌ قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که انسانیت و جان انسان و بشریت برای دولت آمریکا معنا ندارد و اخلاق در هیچ جایی از سیاست‌های آمریکا حداقل در دولت ترامپ وجود ندارد.

جمالی افزود: از طرف دیگر ترامپ که در روزهای اول شیوع کرونا آن را مسخره می‌کرد و موضوع قرنطینه را انکار می‌کرد امروز با شرایطی روبرو شده که برای خارج شدن از آن می‌خواهد افکار عمومی را تحت الشعاع قرار دهد آن هم در وضعیتی که انتخابات آمریکا نزدیک است. ترامپ می‌خواهد با راه انداختن بازی‌های مختلف افکار داخل و خارج آمریکا را منحرف کند و حتی از کرونا به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده نماید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها