کد خبر: 400754
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۰۹:۲۶:۰۱
| |

حراج اشعار دست نوشته «باب دیلن» + تصویر

اشعاری که توسط باب دیلن نوشته شده، با مبلغ 2/2 میلیون دلار به حراج گذاشته می‌شوند.

حراج اشعار دست نوشته «باب دیلن» + تصویر
کد خبر: 400754
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۰۹:۲۶:۰۱

اعتمادآنلاین| اشعار دست نوشته باب دیلن مربوط به یکی از آثار او در سال‌های 1960 با نام «زمانه در حال تغییر است»، با مبلغ پایه 2/2 میلیون دلار به حراج گذاشته شده است.

اثر «زمانه در حال تغییر است» که در سال 1963 توسط باب دیلن نوشته شد، در آلبومی به همین نام در سال 1964 انتشار یافت و یکی از نمادین‌ترین آهنگ‌های اعتراضی در دهه 60 میلادی محسوب می‌شود.

گری زیمت صاحب این حراجی می‌گوید: دو اثر دیگر از این خواننده یکی مربوط به اثر «هومسیک بلوز» به ارزش 1.2 میلیون دلار و دیگری محصول سال 1969 به مبلغ 650 هزار دلار به حراج گذاشته خواهد شد.

گری زیمت درباره قیمت پایین‌ این آثار در حراجی گفت: این آثار به آن اندازه که ماندگار هستند، مهم نیستند. اثر هومسیک بلوز، قطعاً یکی از آهنگ‌های مهم دیلن (ترانه سرا و آهنگساز) است، اما نمی توان آن را هم سطح با اثر «زمانه در حال تغییر است» دانست.

دیلن 78 ساله، ماه گذشته اولین موسیقی اورجینال خود را بعد از 8 سال منتتشر کرد. در سال 2016 دیلن به تنها خواننده و ترانه سرایی تبدیل شد که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده است.

اخیراً جمع آوری اشعار موسیقی‌های معروف (مخصوصاً وقتی به صورت دست نوشته باشند)، به یکی از موارد مورد علاقه کلکسیونر‌ها تبدیل شده است.

مثلاً، پیش نویس 16 صفحه‌ای دان مکلین برای آهنگ معروف «پای آمریکایی» در سال 2015 به مبلغ 1.2 میلیون دلار به حراج گذاشته شد. همچنین متن ترانه «هی جود» اثر پال مک کارتنی در یک حراجی آنلاین، اوایل این ماه 910 هزار دلار به فروش رسید.

ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها