کد خبر: 400757
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

تاماش آیان، رئیس سابق فدراسیون جهانی وزنه برداری:

اتهامات علیه من کذب هستند

رئیس سابق فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد خیلی از اتهامات وارده علیه او کذب هستند.

اتهامات علیه من کذب هستند
کد خبر: 400757
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تاماش آیان متهم به فساد مالی و اقتصادی در فدراسیون جهانی وزنه برداری شده است و با فشارهای هیئت اجرایی وزنه برداری پس از حدود 44 سال از سمت خود کناره گیری کرد.

آیان عنوان کرد خیلی از اتهامات وارده علیه او در زمینه چشم پوشی کردن از دوپینگ ورزشکاران و دریافت زیرمیزی و رشوه صحت ندارند.

او در همین رابطه گفت: من فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که بهتر است دیگر ادامه ندهم و درها را باز کنم تا نسل جدید وارد شود و هدایت فدراسیون جهانی وزنه برداری را بر عهده بگیرد. هر 3 رئیس سابق کمیته بین‌المللی المپیک از جمله توماس باخ رئیس فعلی این نهاد تصدیق کردند که بهترین و کامل ترین شیوه کنترل دوپینگ در رشته وزنه برداری انجام می گیرد. اکنون وزنه برداری یک فدراسیون قوی است. تنها مشکل دوپینگ است - متأسفانه در یک منطقه خاص در جهان ، نمی خواهم از کشوری نام ببرم - در یک منطقه خاص از جهان، استفاده از دوپینگ در زمان آماده سازی در وزنه برداری کاملاً پذیرفته شد. همانطور که همکارانم می گویند: دوپینگ فرهنگی جا افتاده در وزنه برداری بود. من همیشه سعی کردم که وزنه برداری را یک ورزش سالم و تمیز معرفی کنم و تمام تلاشهای من در این راستا بوده است.

او در پاسخ به این سوال که این منطقه کشور آذربایجان است، سکوت کرد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که رشوه دریافت می کرده، گفت: تنها از کشورهایی پول دریافت می کرده که سیستم انتقال پول بانکی نداشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها