کد خبر: 400793
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

یحیی کمالی‌پور، نماینده مجلس دهم، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

ویروس کرونا چالش‌های کشور را عمیق‌تر کرده است

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید تمام توان خود را برای حل چالش‌ها به کار گیرد. اکنون بیماری کرونا چالش‌های کشور را عمیق‌تر کرده است و مجلس یازدهم تنها با برطرف کردن این مشکلات می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. اما تداوم چندگانگی و تعارض عملکردی، رفتاری و گفتاری برخی مسئولان از یک سو و ماندگاری چالش‌های موجود از دیگر سو، به کشور، نظام و انقلاب آسیب می‌رساند.

ویروس کرونا چالش‌های کشور را عمیق‌تر کرده است
کد خبر: 400793
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به چالش‌های فرارو اشاره کرد و گفت: در سال جاری 2 چالش اساسی پیش روی کشور است: چالش اول اقتصاد، معیشت مردم و اشتغال جوانان است. چالش دیگر همنوا و همگرا نبودن چهره‌های سیاسی کشور در سیاست داخلی و سیاست خارجی کشور است.

مسئولان تعارض عملکردی، رفتاری و گفتاری دارند

او ادامه داد: مجلس یازدهم باید تمام توان خود را برای حل چالش‌ها به کار گیرد. اکنون بیماری کرونا چالش‌های کشور را عمیق‌تر کرده است و مجلس یازدهم تنها با برطرف کردن این مشکلات می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. اما تداوم چندگانگی و تعارض عملکردی، رفتاری و گفتاری برخی مسئولان از یک سو و ماندگاری چالش‌های موجود از دیگر سو، به کشور، نظام و انقلاب آسیب می‌رساند. امیدواریم مجلس یازدهم بتواند از پس این گرفتاری‌ها برآید.

او راهکار حل چالش‌های کنونی کشور را چنین توضیح داد: در گذشته معمولاً پاس‌کاری می‌شد و جریانات حاضر در مجلس توپ را به زمین یکدیگر می‌انداختند؛ اما در حال حاضر مجلس یکدست است و صدای مخالفی در آن وجود ندارد. بنابراین باید حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. اگر مجلس یازدهم نتواند مشکلات مردم را حل کند، مطمئناً یأس و ناامیدی را در مردم بیشتر خواهد کرد.

با تداوم شرایط کرونایی مجلس یازدهم فرصت جدال با دولت را نخواهد داشت

کمالی‌پور با اشاره به خط و نشان‌های منتخبان مجلس یازدهم برای دولت دوازدهم گفت: مطمئناً شاهد جدال مجلس یازدهم با دولت دوازدهم خواهیم بود. البته اگر وضعیت کنونی- شرایط کرونایی- در کشور ادامه پیدا کند، نمایندگان مجلس یازدهم فرصت و مجالی نخواهند داشت که به جدال بپردازند. در حال حاضر شرایط به اندازه کافی بحرانی است و فرصت پرداختن به جدال وجود ندارد. اگر اوضاع آرام و مناسب باشد و بستر تغییر کند و از سایه شوم کرونا بیرون بیاییم، قطعاً دولت باقی عمرش را به سختی خواهد گذراند.

او تاکید کرد: کرونا ترمزی است برای تندروی‌هایی که مجلس یازدهم پیشه خواهد کرد، چون کرونا عرصه را بر همه تنگ و شرایط را سخت کرده است.

رویکرد مجلس یازدهم باید رفع چالش‌های فراروی نظام و کشور باشد

این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم خطاب به مجلس یازدهمی‌ها گفت: رویکرد مجلس یازدهم باید رفع چالش‌های فراروی نظام و کشور باشد. با توجه به صحبت‌های منتخبان مجلس یازدهم، قبل از انتخابات، باید منتظر عملکرد آنها بود. نمایندگان مجلس یازدهم باید در عمل نشان دهند به حرف‌هایی که برای حل مشکلات می‌زدند عمل می‌کنند.

مجلس دهم به رغم همه تلاش‌ها با حمله سنگین افراد مواجه شد

کمالی‌پور در پایان گفت: در 2 سال گذشته به رغم همه تلاش‌هایی که مجلس دهم انجام داد، با حمله‌های سنگین افراد مواجه شد. نتیجه این حمله‌ها را هم در رد صلاحیت‌ها و رأی نیاوردن‌ها دیدیم، به طوری که بیش از 240 نفر از مجلس دهم به مجلس یازدهم راه نیافتند. بنابراین باید دید مجلس یازدهم چه کاری انجام خواهد داد.

چکیده گفت‌و‌گو با یحیی کمالی‌پور

-همنوا نبودن سیاسیون در سیاست داخلی و خارجی، چالش کشور در سال جاری است

-تداوم چالش‌ها به کشور، نظام و انقلاب آسیب می‌رساند

-شاهد جدال مجلس یازدهم با دولت دوازدهم خواهیم بود

-اگر از سایه شوم کرونا بیرون بیاییم، قطعاً دولت باقی‌ عمرش را به سختی خواهد گذراند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها