پیروزی «جو بایدن» در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت وایومینگ

جو بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا در ایالت وایومینگ نیز بیشترین میزان آراء را نسبت به رقبای دیگرش همچون برنی سندرز به دست آورد.

پیروزی «جو بایدن» در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت وایومینگ
کد خبر: 400831
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۱۳:۳۷:۰۷

اعتمادآنلاین| براساس نتایجی که از سوی شاخه حزب دموکرات در ایالت وایومینگ انتشار یافت، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا توانسته در مرحله مربوط به انتخابات مقدماتی برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب که در این ایالت برگزار شد، پیروز شود.

بر اساس نتایج اعلام شده، جو بایدن 72.2 درصد از آراء را در این مرحله به دست آورده، در حالی که برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت 27.8 درصد از آراء را به دست آورد. همچنین حزب دموکرات گزارش داد، در این مرحله از رقابت مقدماتی این حزب 15 هزار و 428 رای ثبت شده که حدود 38 درصد از مجموع برگه‌های رای فرستاده شده برای اعضای حزب در این ایالت است.

سندرز که در تاریخ هشتم آوریل کمپین ریاست جمهوری خود را معلق ساخت، شخصا از تعیین بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات اعلام حمایت کرده است.

این مرحله از انتخابات دموکرات‌ها بعد از لغو گردهمایی‌های مربوط به انتخابات در واکنش به شیوع کروناویروس، به صورت پستی و با انتخاب از طریق رده بندی برگزار شد.

این گردهمایی‌ها قرار بود در تاریخ چهارم آوریل برگزار شود. حزب دموکرات ابتدا برنامه‌ریزی کرد تا تاریخ چهارم آوریل را تغییر ندهد و اجازه دهد که انتخابات با انداختن برگه‌های رای به صورت حضوری و همچنین رای دادن از طریق پست برگزار شود اما بعدا این تاریخ را به 17 آوریل تغییر داد تا اجازه دهد

مردم بیشتری به دنبال تشدید بحران شیوع کروناویروس بتوانند به صورت پستی رای دهند. مقامات برای تمامی رای‌دهندگانی که تا تاریخ 20 مارس نامشان را به عنوان دموکرات در این ایالت ثبت کردند به صورت خودکار برگه‌های رای شرکت در انتخابات مقدماتی را با پست فرستادند.

بایدن در همه شش مرحله مربوط به رقابت مقدماتی حزب دموکرات که در تاریخ 17 مارس و پس از آن برگزار شد پیروز شده است. روز جمعه به عنوان آخرین مهلت دریافت برگه‌های رای ارسالی از طریق پست در وایومینگ تعیین شده بود اما 92.6 درصد از کل برگه‌های رای ثبت شده در انتخابات قبل از آنکه سندرز کمپینش را معلق سازد دریافت شده بودند.

با در نظر گرفتن نتایج مربوط به ایالت وایومینگ، بایدن در حال حاضر به میزان 400 نماینده الکترال بر سندرز برتری دارد. بایدن تاکنون 1297 نماینده الکترال و سندرز تاکنون 911 نماینده الکترال را به خود اختصاص داده‌اند.

سندرز گفته قصد دارد همچنان به‌رغم معلق ساختن کمپینش درروند کسب آرای نمایندگان الکترال در مابقی رقابت‌های باقی مانده از انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها شرکت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها