کد خبر: 400855
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۱۵:۰۳:۱۶
| |

بارزانی:

با نخست‌وزیر مکلف مذاکره خواهیم کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد، اقلیم کردستان با نخست‌وزیر مکلف مذاکره خواهد داشت.

با نخست‌وزیر مکلف مذاکره خواهیم کرد
کد خبر: 400855
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۱۵:۰۳:۱۶

اعتمادآنلاین| نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در نشست خبری گفت: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف از سوی گروه‌های شیعه نامزد شده است و ما هم به نیابت از گروه‌های کردستان عراق از او در تشکیل دولت جدید حمایت می‌کنیم.

او افزود: شخصا الکاظمی را می‌شناسیم و به زودی با مشارکت همه گروه‌های کردستان عراق مذاکره رسمی با او آغاز خواهیم کرد و مذاکرات ما نه تنها درباره کردستان بلکه درباره کل عراق خواهد بود زیرا ما خواستار تغییر وضعیت در سراسر کشور هستیم و مردم عراق شایسته بهترین هستند.

بارزانی ادامه داد: ریاست اقلیم کردستان و فراکسیون‌های آن در بغداد سند مذاکره‌ای را آماده کرده‌اند که شامل همه مسائل از جمله بودجه و نفت است و مذاکرات ما بر این اساس خواهد بود و تعداد وزارت‌خانه‌های کُردها در دولت جدید تغییر نخواهد کرد.

او ادامه داد: بار دیگر بر لزوم پاسخگویی به مطالبات اقلیم کردستان تأکید می‌کنیم و به دنبال مکانیزم اقدام مشترک هستیم که با همکاری بغداد و ائتلاف بین‌المللی عدم افزایش خطر داعش را تضمین کند.

بارزانی گفت: داعش همچنان خطری جدی در سراسر عراق و کردستان است و اخیرا فعالیت و عملیاتش را افزایش داده است اما متأسفانه بغداد خطر این گروه تروریستی را جدی نمی‌گیرد و سطح هماهنگی‌ها با اقلیم کردستان در این خصوص مطلوب نیست.

رئیس اقلیم کردستان عراق قاطعانه با حضور حزب کارگران کردستان ترکیه در شمال عراق مخالفت کرد و گفت: اقلیم کردستان بخشی از عراق است و ما نمی‌پذیریم که کشورهای همسایه از خاک ما تهدید شوند. حزب کارگران هیچ مشروعیتی در اقلیم کردستان ندارد که بتواند بیانیه‌هایی درباره امور داخلی آن صادر کند.

بارزانی افزود: هیأت اقلیم کردستان عراق در حال حاضر در بغداد حضور دارد تا راهکارهای اقتصادی را بررسی کنند و ما آماده ارائه پیامی به پارلمان و دولت عراق مبنی بر انجام مسئولیت‌های خود در حمایت از گروه‌های متضرر هستیم. بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز آماده حمایت از عراق برای عبور از این بحران اقتصادی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها