کد خبر: 400868
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۱۵:۴۹:۰۵
| |

سازمان FBI اعلام کرد:

افزایش سه برابری جرائم سایبری در ایام شیوع کرونا

سازمان FBI اعلام کرد که در زمان شیوع ویروس کرونا، جرائم سایبری حدود سه برابر شده است.

افزایش سه برابری جرائم سایبری در ایام شیوع کرونا
کد خبر: 400868
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۱۵:۴۹:۰۵

اعتمادآنلاین| به تازگی سازمان FBI اعلام کرده است که شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده بسیاری از افراد به انجام کار‌های روزانه خود به صورت اینترنتی بپردازند و همین موضوع سبب شده تا هکر‌ها و افرادی که به نوعی به دزدی اینترنتی مشغول هستند از این فرصت استفاده کرده و جرائم سایبری به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

بنابر اعلام مرکز شکایات سایبری سازمان FBI، روزانه بین 3 تا 4 هزار مورد شکایت در مورد سرقت‌های اینترنتی به این سازمان گزارش می‌شود که تا پیش از شیوع ویروس کرونا این آمار حدود هزار مورد در روز بود و به این ترتیب آمار جرائم سایبری در دوران قرنطیه حدود 3 برابر شده است.

علت اصلی جرائم رایانه‌ای در ایام اخیر استفاده شرکت‌ها از بستر اینترنت و نبود زیرساخت‌های لازم برای این کار در برخی کشورها است که باعث وجود نفض‌های امنیتی در هر وب سایت شده و هکر‌ها نیز از این فرصت برای سرقت اطلاعات افراد استفاده می‌کنند.

همچنین سازمان FBI اعلام کرده است که بسیاری از جرائم رایانه‌ای در ایام اخیر در کشور‌هایی اتفاق افتاده است که درگیر ویروس کرونا هستند و آمار بیماری در این کشور‌ها زیاد است. علاوه بر این برخی از اطلاعات سرقت شده از افرادی بوده است که در حال تحقیق درباره ویروس کرونا بوده‌‍اند و هکر‌ها برای دسترسی به اطلاعات و کسب درآمد از این اطلاعات به رایانه آن‌ها نفوذ کرده‌اند.

طبق اعلام FBI برخی از شرکت‌ها و همچنین موسسات عالی نیز مورد هجوم سایبری قرار گرفته‌اند و سازمان FBI در حال پیدا کردن مجرمین است. FBI در انتها نیز اعلام کرده است که بخش عمده‌ هکر‌ها از طریق ارسال لینک به ایمیل و کلیک کردن کاربر روی آن لینک توانسته‌اند به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. همچنین FBI از کاربران درخواست کرده است که در صورت دریافت ایمیل از فردی ناشناس، هرگز روی لینک موجود در آن کلیک نکنند؛ چرا که احتمال هک شدن آن‌ها بسیار بالا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها