کد خبر: 400959
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۰:۳۷:۱۳
| |

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه:

کسانی که به هر دلیل از گرفتن روزه معذورند حرمت روزه‌داران را نگه دارند

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز (سه‌شنبه) دوم اردیبهشت ماه به صورت مجازی آغاز شد.

کسانی که به هر دلیل از گرفتن روزه معذورند حرمت روزه‌داران را نگه دارند
کد خبر: 400959
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۰:۳۷:۱۳

اعتمادآنلاین| غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری که امروز به صورت مجازی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: در ایام شیوع کرونا طهارت جسم و ضدعفونی کردن اماکن در جهت مقابله با ویروس را تبیین کردیم. مواظب باشید کرونای گناه و معصیت و ظلم بی‌عدالتی و تعدی و تجاوز به حقوق دیگران ما را به ورطه هلاکت نکشاند.

وی افزود: در کرونا آموزش دیدیم پنجره‌ها را باز کنیم تا هوا گردش یابد و اکنون پنجره‌های الهی باز است و از این فضا غافل نشویم و خدایی نکرده پنجره‌ها را به روی خود نبندیم. فتاوای علما درباره ممنوعیت روزه برای کسانی که روزه برایشان ضرر دارد روشن است و تازه نیست. کسانی که به هر دلیل از روزه معذورند باید حرمت روزه داران را نگه دارند و از خوردن و آشامیدن بصورت علنی اجتناب کنند و اصناف و کسبه باید به حرمت این ماه توجه داشته باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: از سنت‌های این ماه سفره‌های افطاری است و اگر به دلایل شرایط اجتماعی امکان گستراندن سفره‌های افطار فراهم نشد از آن تاسی بجوییم و به رفتار خداپسندانه که رهبری دستور دادند روی آوریم و جهت تامین نیازمندان سبد و بسته‌های معیشتی تهیه شود. بنیاد جانبازان و ستاد اجرایی فرمان امام پیشگام شدند و بسته‌های معیشتی معیا کردند.جمع کثیری از حانواده‌های نیازمند زندانیان مشمول سبد معیشتی کرونا شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها