حسین کمالی، وزیر کار دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ویروس کرونا| دولت به بازسازی و نوسازی روند مدیریت کرونا روی آورد

مشاور سابق رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با وجود امکانات کم، دولت باید سیستم مدیریت بحران کرونا را اصلاح و تقویت کند، به گونه‌ای که هم اعتماد عمومی را به دست آورد و هم اینکه کمک کند تا مشکل هرچه زودتر حل شود.

ویروس کرونا| دولت به بازسازی و نوسازی روند مدیریت کرونا روی آورد
کد خبر: 401045
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا همه کشورهای دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و ایران نیز مانند سایر کشورها در حال تلاش برای کم کردن ابعاد شیوع این ویروس است. حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار، با اشاره به شرایط کشور در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا مشکلی نیست که مختص کشور ما باشد. بیش از 200 کشور در دنیا امروز با ویروس کرونا دست به گریبان‌اند. منتها با توجه به ورودی و خروجی‌های بیشتر ایران و عدم کنترلی که در روزهای اول باید انجام می‌شد بیماری توسعه یافت و به شکلی درآمد که خسارات زیان‌باری به کشور وارد کرد.

مشاور سابق رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با انتقاد از نحوه مدیریت کرونا در روزهای ابتدایی ورود آن به کشور عنوان کرد: ‌دولت باید در ابتدای امر بهتر موضوع را مدیریت می‌کرد. کمی دیر به این ماجرا وارد شدند. شاید اگر در روزها و هفته‌های اول کارها را آن‌طور که باید و به صورت جامع و کامل انجام می‌دادند و تعارفات و... را کنار می‌گذاشتند، بهتر و زودتر می‌توانستند این بیماری را کنترل کنند و جلوی خسارات آن را بگیرند.

وزیر کار در دولت اصلاحات درباره عملکرد این روزهای دولت در مدیریت شیوع کرونا گفت: در یک مقطعی بعد از آن مرحله تردید ابتدایی، کنترل‌ها و محدودیت‌هایی صورت گرفت و مردم هم در بخش عمده‌‌ای با دولت همراهی کردند (در واقع با خودشان همراهی کردند) و تا حدودی بیماری تحت کنترل درآمده است. البته این کنترل به شکل جامع و کامل نیست، اما تا حدودی وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است.

کمالی درباره الگوریتم حرکتی ویروس کرونا توضیح داد: این ویروس در مراحل مختلف تکثیر خود مقداری ضعیف‌تر می‌شود و طبیعتاً اگر در ماه‌های آینده کسانی هم به آن مبتلا شوند، به ویروس ضعیف‌تری مبتلا می‌شوند و احتمال و سرعت بهبود بالاتر می‌رود.

او در ادامه با اشاره به احتمال پایین آمدن خطر شیوع کرونا در کشور افزود: فکر می‌کنم با گرم‌ شدن هوا این ویروس محدودتر می‌شود و وضعیت جامعه بیشتر به حالت عادی برمی‌گردد. اما این بدان معنا نیست که این ویروس از بین می‌رود و جامعه ما از خطر دور شده و سلامت خود را به دست می‌آورد؛ کمااینکه با خنک شدن دوباره‌ی هوا، اگر این ویروس در کشور ریشه‌کن نشده باشد، دوباره عود می‌کند و مرگ‌ومیر را به دنبال خواهد داشت.

مشاور سابق رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم اعمال مدیریت کارا برای کنترل بیماری کرونا در کشور گفت: در نظر گرفتن مدیریت صحیح برای این امور اهمیت زیادی دارد. درست است که اگر امکانات مهیا باشد، مدیریت بهتر و کامل‌تر انجام می‌شود، اما مدیریت لزوماً برابر با امکانات نیست.

کمالی در ادامه تاکید کرد: ممکن است شما هم به اندازه کافی امکانات داشته باشید، اما مدیریت خوبی بر موضوع نداشته باشید.

وزیر کار در دولت اصلاحات با تاکید بر ضرورت اصلاح مدیریت بحران درباره ویروس کرونا گفت: بنابراین به نظر من می‌رسد که با وجود امکانات کم، دولت باید سیستم مدیریت بحران کرونا را اصلاح و تقویت کند، به گونه‌ای که هم اعتماد عمومی را به دست آورد و هم اینکه کمک کند تا مشکل هرچه زودتر حل شود.

کمالی همچنین با اشاره به لزوم توجه دولت به قشرهای مختلف مردم و کسب‌وکارها در این شرایط خاص تاکید کرد: درک مسائل جامعه کارگری، مسائل جامعه کارفرمایی، کسانی که در حال تحصیل هستند، کسانی که در جامعه بیماری‌های مختلف دارند، کسانی که شغل‌شان و درآمد خانواده‌شان در معرض خطر قرار گرفته، و کسانی که تحت تاثیر مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی از مساله کرونا قرار گرفته اند، توسط مدیران جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیرکل حزب اسلامی کار با تاکید مجدد بر لزوم اصلاح روند کاری در دولت گفت: امیدواریم دولت در این زمینه‌ها بتواند به نوعی رفتار گذشته را اصلاح کند و به بازسازی و نوسازی روی آورد.

چکیده گفت‌وگو با حسین کمالی

مدیریت لزوماً برابر با امکانات نیست

با وجود امکانات کم دولت باید سیستم مدیریت بحران کرونا را اصلاح و تقویت کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها