«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

3 موجود زنده‌ای که قرار است در مبارزه با ویروس کرونا به کمک بشر بیایند

به اعتقاد دانشمندان سه موجود زنده وجود دارند که احتمالاً در مبارزه علیه ویروس کرونا می‌توانند به بشریت کمک کنند.

3 موجود زنده‌ای که قرار است در مبارزه با ویروس کرونا به کمک بشر بیایند
کد خبر: 401071
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به اعتقاد دانشمندان سه موجود زنده وجود دارند که احتمالاً در مبارزه علیه ویروس کرونا می‌توانند به بشریت کمک کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، لاما یکی از حیواناتی است که گفته می‌شود امیدهای زیادی به استفاده از پادتن‌های خونش برای مقابله با بیماری کووید-19 وجود دارد.

بر اساس تحقیقاتی که برخی از دانشمندان بلژیکی و آمریکایی روی این حیوان انجام داده‌اند، پادتن‌های موجود در بدن لاما قابلیت از بین بردن ویروس‌ها را دارد.

آزمایش‌هایی که دانشمندان برای تحقیق در مورد ویروس ایدز روی خون این حیوان انجام داده بودند به موفقیت‌های قابل توجهی رسیده است.

نتایج تحقیقات صورت‌گرفته حاکی از آن بودند که پادتن لاما توانایی مقابله با ویروس‌هایی همچون مرس و سارس را که هم‌خانواده کووید-19 هستند داشته باشند.

از سوی دیگر دانشمندانی در آسیا معتقدند جانورانی همچون سمور و همستر نیز می‌توانند به ساخت داروی کووید-19 کمک شایانی بکنند.

دانشمندان کره جنوبی در مقاله‌ای که در ژورنال علمی «Cell Host & Microbe» منتشر شده است بازگو کرده‌اند واکنش سموری که به کووید-19 مبتلا شده باشد بسیار شبیه واکنش انسان‌ها به این ویروس است و این مساله می‌تواند در ارزیابی‌ میزان اثرگذاری داروهای ضدویروس و آزمایش واکسن به دانشمندان کمک کند.

شماری از دانشمندان هنگ‌کنگی هم نظر مشابهی راجع به همستر دارند و در مقالات خود عنوان می‌کنند که واکنش‌های این جونده به ویروس کرونا بسیار شبیه عوارض دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی در انسان‌هاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها