علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار:

فاصله یک میلیونی حقوق کارمند و کارگر پذیرفتنی نیست

دبیرکل خانه کارگر گفت: فاصله یک میلیونی میان دستمزد کارگر و کارمند پذیرفتنی نیست و امیدواریم دولت به جای اعمال ماده 242 با یک الحاقیه و اصلاحیه قانون دستمزد کارگران را اصلاح کند.

فاصله یک میلیونی حقوق کارمند و کارگر پذیرفتنی نیست
کد خبر: 401075
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۰۸:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار درباره ابلاغ حداقل دستمزد کارگران در سال 99 گفت: مستحضر هستید که نمایندگان کارگری امسال ناچار شدند که جلسه شورای عالی کار را قبل از تصمیم‌گیری نهایی ترک کنند و صورتجلسه این تصمیم را امضا نکردند. برداشت نمایندگان کارگری این بود که در قانون بودجه سال 1399 در تبصره 12 پایه حقوق کارمندان 2 میلیون و 800 هزار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با وجود آنکه قبلاً یک توافق ضمنی میان دولت، کارفرمایان و نمایندگان کارگری حاصل شده بود به نوعی اصرار گروه کارفرما و تأیید دولت مانع از دستیابی به این موضوع بود، نمایندگان کارگری ناچار شدند نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

دبیرکل خانه کارگر همچنین گفت: پیرو این موضوع مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه گذشته بیانیه‌ای با 182 امضا منتشر کرد و از شورای عالی کار خواست که به میز مذاکره برگردد و روی مبلغ حقوق پایه 2 میلیون و 800 هزار تومان گفتگو کند که این هم‌طرازی حقوق کارمندان و کارگران تأمین شود.

محجوب در ادامه اظهار داشت: جمعی از نمایندگان درخواست اعمال ماده 242 آئین‌نامه را در این باب دادند و این درخواست قاعدتاً این هفته به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود و کمیسیون باید در این مورد جلسه تشکیل دهد و اعلام نظر کند و اگر چنانچه طی دو هفته نظر خود را اعلام نکند مستقیماً در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: اقداماتی که در این رابطه در حال انجام است اقدامات بسیار جدی‌ای است و انشاالله نتیجه بخش خواهد بود و ما به عنوان نماینده کارگران همچنان در حال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به اینکه وزیر کار تا امروز همکاری خوبی داشته است تصریح کرد: فضای عمومی حاکم بر دولت متفاوت است با اینکه اجازه بدهد این تصمیم و توافق حاصل شود و ما امیدواریم که آنها قانع شوند و به جای اعمال ماده 242 خود دولت با یک الحاقیه و اصلاحیه این قانون را اصلاح کند تا هیچ کارگری کمتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان در ماه دریافت نکند.

وی افزود: سطح حداقل معیشت در کشور 4 میلیون و 900 هزار تومان است که توسط کمیته حداقل دستمزد تعیین شده و در اوایل اسفند ماه 1398 به شورای عالی کار گزارش داده شده است و اعضای این شورا به خوبی می‌دانند که برای تأمین حداقل معیشت، کارگران باید در ماه چه میزان دستمزد دریافت کنند تا بتوانند یک زندگی حداقلی را اداره کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با تاکید بر اینکه فاصله یک میلیونی میان دستمزد کارگر و کارمند پذیرفتنی نیست گفت: مذاکرات جدی با طرف‌های توافق داشتیم و یکی از عزیزان در وزارت کار پیشگامی کردند و مجدداً مذاکراتی صورت گرفت و امیدوارم که به زودی ما شاهد حل این موضوع باشیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها