کد خبر: 401146
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم| شعارهای منتخبان مجلس یازدهم برای مردم و کشور هزینه‌زاست

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: منتخبان مجلس یازدهم هیچ برنامه، استراتژی و راهبردی ندارند که آینده امیدوارکننده‌ای را ترسیم کند. در حال حاضر تنها بر طبل شعارهایی کوبیده می‌شود که این شعارها برای مردم و کشور هزینه‌زاست. از سوی دیگر مردم از این شعارها خاطرات خوشی ندارند.

مجلس یازدهم| شعارهای منتخبان مجلس یازدهم برای مردم و کشور هزینه‌زاست
کد خبر: 401146
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با انتقاد از هجمه منتخبان مجلس یازدهم به دولت گفت: متاسفانه در فضایی که عمدتاً از سوی دوستان تازه‌راه‌یافته به مجلس شکل گرفته شاهد هجمه غیرقابل توجیه و رفتار غیرمنطقی‌ای هستیم که هدفش صرفاً حمله به دولت است ( بیشتر بخوانیم ).

شعارهای منتخبان مجلس یازدهم برای مردم و کشور هزینه‌زاست

او ادامه داد: این در حالی است که منتخبان مجلس یازدهم هیچ برنامه، استراتژی و راهبردی ندارند که آینده امیدوارکننده‌ای را ترسیم کند. در حال حاضر تنها بر طبل شعارهایی کوبیده می‌شود که این شعارها برای مردم و کشور هزینه‌زاست. از سوی دیگر مردم از این شعارها خاطرات خوشی ندارند. انتظار می‌رود به جای تخریب قوا و عربده‌کشی و بیان مطالب شعاری که تحقق‌شان یا غیرممکن یا دیرهنگام است و هزینه بسیار بالایی دارد، دوستان ما در مجلس یازدهم سعی کنند برنامه‌ها و راهبردهای خودشان را ارائه کنند.

انتظار می‌رود به جای تخریب قوا و عربده‌کشی و بیان مطالب شعاری که تحقق‌شان یا غیرممکن یا دیرهنگام است و هزینه بسیار بالایی دارد، دوستان ما در مجلس یازدهم سعی کنند برنامه‌ها و راهبردهای خودشان را ارائه کنند.

مجلس یازدهمی‌ها نمی‌توانند شعارهایشان را عملی کنند

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته شعارهای منتخبان مجلس یازدهم را قبول ندارم چون آنها نمی‌توانند این شعارها را عملی کنند. بنابراین بهتر است آنها بگویند در بازنگری مشکلات مردم از جمله گرانی، تورم، بیکاری، افزایش هزینه زندگی و... در ظرف چهار سال مردم به کدام نقطه خواهند رسید. آنها باید برنامه‌شان را ارائه کنند و تنها شعار دادن خیلی مطلوب نیست.

با توجه به شرایط بحرانی کشور نیازمند وفاق و همدلی هستیم

جعفرزاده به چرایی تضعیف دولت در شرایط خاص کنونی اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به وضعیتی که با شیوع کرونا در کشور ایجاد شده است، نیازمند وفاق و همدلی هستیم. در این شرایط است که می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. شمشیر کشیدن و به طرف هم تیراندازی کردن هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

حرف‌های منتخبان مجلس یازدهم همچنان بوی انتخابات می‌دهد

او رابطه میان مجلس یازدهم و دولت دوازدهم را چنین پیش‌بینی کرد: قرار گرفتن منتخبان مجلس یازدهم در گوی عمل و میدان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. بسیاری از این دوستان سابقه اجرایی ندارند و به همین دلیل فعلاً این‌گونه صحبت می‌کنند. اما به نظر می‌رسد در عمل بسیاری از این مسائل فرق می‌کند. بنابراین نباید خیلی به این حرف‌ها تکیه کرد. این حرف‌ها همچنان بوی انتخابات می‌دهد و امیدوارم وارد شدن به عرصه اصلی کار، بسیاری از این مسائل را تغییر دهد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: دولت حرفه‌ای است و از پس این افراد برمی‌آید، اما چون تنش‌ها باعث می‌شود که منتخبان مجلس یازدهم در رسیدن به شعارهایشان دچار مشکل شوند به نظر می‌رسد تنش را کنار بگذارند.

کرونا به تمامی ابعاد زندگی ما خسارت آشکار و پنهان وارد کرده است

جعفرزاده در ادامه به مهم‌ترین چالش‌های کشور در سال جاری اشاره کرد: در سال جاری شاهد بحث کرونا و اثرگذاری‌اش در مباحث اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی خواهیم بود. کرونا به تمامی ابعاد زندگی ما خسارت آشکار و پنهانی وارد کرده است. بعضی از این خسارت‌ها در حال حاضر قابل لمس است. برخی خسارت‌ها هم در کوتاه‌مدت و برخی هم در درازمدت نمود پیدا می‌کند.

کرونا به تمامی ابعاد زندگی ما خسارت آشکار و پنهانی وارد کرده است. بعضی از این خسارت‌ها در حال حاضر قابل لمس است. برخی خسارت‌ها هم در کوتاه‌مدت و برخی هم در درازمدت نمود پیدا می‌کند.

او ادامه داد: به هر صورت من فکر می‌کنم منتخبان مجلس یازدهم به جای دعوا کردن‌ها، برای حل مشکل مردم برنامه‌ریزی کنند چون مردم به‌واقع گرفتار هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها