کد خبر: 401242
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۷:۵۶:۰۰
| |

رائفی پور چگونه یک‌شبه پِسر بَد اصولگرایان انقلابی شد؟

روز گذشته بود که روزنامه اصولگرای فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد و علی اکبر ولایتی طی یک گزارش مفصل «علی اکبر رائفی پور» تئوریسین جوان خود را مورد تمسخر قرار دادند. گزارشی که خبرگزاری تسنیم هم آن را منتشر کرد.

رائفی پور چگونه یک‌شبه پِسر بَد اصولگرایان انقلابی شد؟
کد خبر: 401242
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۷:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «مشاور یکی از مسئولان نظام در کبابی دور میدان فلسطین با من جلسه گذاشت گفت هماهنگ می‌کنم برو آن‌طرف هر چه خواستی بگو»!! این بخشی از یک مصاحبه طولانی بود که بهمن ماه سال گذشته خبرگزاری فارس با رییس موسسه مصاف منتشر کرد و در این گفت و گو علی اکبر رائفی پور ادعا کرد که «پنج سال پیش شروع کردم به سخنرانی و امروز به این موضوع افتخار می‌کنم. شما در گوگل بنویسید سخنرانیِ شفافیت؛ ببینید اسم چه کسی می‌آید. آرام آرام، دانشگاه به دانشگاه چرخیدم تا بحث شفافیت تبدیل به یک مطالبه عمومی شد. امروز کاندیداها چالش شفافیت اموال و دارایی راه انداخته‌اند.»

دقیقا در همان روزهایی که بحث انتخابات داغ شده بود و حتی برخی اصولگرایان به صداوسیما پیشنهاد داده بودند که رائفی پور مجری یک برنامه چالشی به نام «نود سیاسی» شود. اما کمی بعد و در آستانه برگزاری انتخابات و دلخوری به وجود آمده در بین اصولگرایان برای تهیه لیست انتخاباتی به یک باره ورق بازی اصولگریان با این تئوریسین برگشت. آنجا که رائفی پور اعلام کرد قرار است لیست انتخاباتی جدا منتشر کند.

رائفی پور در توئیتی نوشت: «مردم این روز‌ها و این آدم‌ها را به خاطر بسپارید! صد نفر را واسطه فرستادند که شما لیست مجزا نده و وحدت را حفظ کن، قول می‌دهیم شرایط شما (شفافیت، کارآمدی و جوانگرایی) لحاظ شود! حالا هرکه از مادرش قهر کرده می‌خواهد لیست جداگانه‌ای بدهد. ظاهراً فقط من می‌توانم وحدت را به هم بزنم!»

هر چند او در آذر ماه که تازه تحرکات انتخاباتی اصولگرایان برای تنظیم لیست انتخاباتی آغاز شده بود، چالش انتخاباتی خود را آغاز کرده بود.

خود او در آن زمان در توئیتی نوشت: «هر دو جریان سیاسی اصلی کشور شدیداً نگران کنشگری بنده در انتخابات هستند و اخیرا دست به اقدامات بچه گانه‌ای زده اند که همه را شفاف خواهم کرد.»

او افزود: «اصولگرایان نگرانند مبادا در انتخابات لیست بدهم و موجب تفرقه در جامعه رأیشان شوم و اصلاح طلبان اساسا نگران ورود انقلابی‌ها به عرصه سیاسی هستند.» هر چند هیچ وقت شفاف سازی دیگری در این مورد از سوی رائفی پور صورت نگرفت.

از سوی دیگر این موضوع درحالی مطرح می شد که اصلاح طلبان اساساً نگرانی از بابت شرکت رائفی‌پور در انتخابات نداشتند و پیشاپیش زمین بازی را به حریف داده بودند. اما این موضوع بیشتر در میان اصولگرایان بازتاب داشت و عده‌ای معتقد بودند رفتار‌های شخصیت‌هایی همچون رائفی پور می‌تواند لیست واحد اصولگرایان را با خطر روبه‌رو کند. اما در واقع رائفی پور از این ناراحت بود که اجازه نقش آفرینی به او در عرصه انتخابات مجلس داده نشده است.

بنابراین اینطور می توان نتیجه گرفت که تلاش برخی از جریان اصولگریان از مدت ها قبل برای خاموش کردن موتور محرک رائفی پور آغاز شده بود و حالا با گزارش مفصل روزنامه فرهیختگان وارد فاز تازه ای شده است.

اما نکته حائز اهمیت دیگری که در متن این گزارش آمده و فرهیختگان به آن اشاره می کند این است که، یک پژوهشگر یک سخنران یا مدیر یک موسسه‌ خصوصی و غیرانتفاعی چگونه به جزئیات فیلم خودکشی کاووس سیدامامی دسترسی پیدا کرده است که در یک سخنرانی آن را بازگو می کند؟

اینها دیگر چیزهایی نیستند که در حوزه‌ صلاحیت و اختیارات این فرد باشد.

موضوعی که سایت «دیده بان ایران» پیشتر طی گزارشی به آن اشاره کرده و نوشته بود: «چگونه است که رائفی پور از یک موضوع امنیتی مانند شلیک تیر به "سر" نیروی سپاه در مانور3 تیرماه 96 در فرودگاه مهرآباد خبر دارد اما نیروهای مسلح خبر ندارد.

خبری که طی سالیان گذشته بارها توسط متولیان امر تکذیب می شد اما سال گذشته در سخنرانی رائفی پور واقعیت ماجرا منتشر می شود.

با این اوصاف به نظر می رسد ماجرای اصولگرایان و «استاد مصاف» به جاهای حساسی رسیده است. اتاق فکر هماهنگ اصولگرایان تصمیم به حذف یکی از چهرهای محبوب خودش گرفته است. همان اتاق فکری که خود رائفی پور یک وقتی عضو برجسته آن بود.

ماجرای رستوران فانوس و جلسه های آن چیست؟‌

«ما یک اتاق فکر حرفه‌ای داریم، «آقای پناهیان» و «آقای‌رائفی‌پور» از دوستان ما هستند که در این ‌اتاق فکر حضور دارند، مطلب و جلسه می‌گذارند که چه کار کنیم.» اینها بخشی از گفته‌های ‌مسئول رستوران فانوس است. فانوس چهار شعبه دارد. فرمانیه، طرشت، میدان خراسان و خیابان فلسطین. بنا به گفته مسئولان ‌فانوس املاک تحت اختیار فانوس، املاک وقفی است. اما حالا گردانندگان «فانوس» می گویند: «می‌خواهیم مانند هلال‌احمر ‌بدون هیچ رویکردی خدمت کنیم. میدان‌آزادی، انقلاب، اندیشه، بازاردوم نازی‌آباد.» ‌اماکنی که به نظر می رسد جریان انقلابی متمول قصد سرمایه گذاری روی نسل جدید ساکن در آن را دارند. همان مکان هایی که سردار سعید قاسمی از آنها به عنوان «پابرهنگان» یاد کرده بود.

رائفی پوری که گفته می شود از اسفند ماه گذشته همراه با یاسر جبرائیلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شدند، حالا وارد داستان تازه ای شده است. شاید نام این داستان طی روزها و ماه های آینده مشخص شود اما آنچه که ثبت می شود اظهار نظر حامیان دیروز اوست که به نظر می رسد طی دو روز گذشته از هیچ کاری برای تخریب رائفی پور دریغ نکرده اند و برای روزهای آینده هم برنامه ریزی دقیقی دارند.

با این اوصاف باید منتظر مصاف استاد با رفقای دیروزش ماند و دید که رائفی پور همچنان شفاف خواهد ماند و گفت، یا اینکه به گوشه ای خزیده و همچون حسن عباسی (به دلیل گاف تامل برانگیز بهمن ماه سال گذشته) سکوت پیشه خواهد کرد.

شاید این بار پای پادسکای در میان باشد.

رائفی پور

رائفی پور

رائفی پور

منبع: دیده‌بان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱

    دردی از مردم که دوا نمیکنید یک نفر اومده حداقل داره روشن سازی می‌کنه چرا خودتون به جونش افتادید این مملکت به امثال رایفی پور احتیاج داره

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها