کد خبر: 401379
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۵:۳۰:۴۰
| |

اطلاعیه نیروی انتظامی درخصوص توجه عموم و واحدهای صنفی به ماه رمضان

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای حلول ماه رمضان را تبریک گفت و بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی به رعایت و اجرای برخی موارد در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

اطلاعیه نیروی انتظامی درخصوص توجه عموم و واحدهای صنفی به ماه رمضان
کد خبر: 401379
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۵:۳۰:۴۰

اعتمادآنلاین| نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم و دعا و نیایش، ماه تزکیه و خودسازی را تبریک و با اشاره به اهمیت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی به رعایت و اجرای برخی موارد در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید و اعلام کرد: روزه داران گرامی، در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش‌های اخلاقی و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‎ها، معابر عمومی و ... اکیدا خودداری کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در صورت صدور مجوز فعالیت مراکز اقامتی و پذیرایی و سایر کسب و کارهای پر ریسک (پرخطر) برابر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها می‌توانند به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی می‌باشند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اخذ مجوز از مراجع ذیربط و حفظ شئون اسلامی، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که در ملاءعام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: از هموطنان بویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی انتظار می رود با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

در ادامه این اطلاعیه بیان شده است: در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با بازگشایی مراکز پذیرایی حقیقی و مجازی، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفا برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز است. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

در پایان این اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان و مسلمانان جهان و قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری کرونا، ازهمکاری مردم شریف ایران سلامی قدردانی و بر رعایت شئون اسلامی (پرهیز از کشف حجاب، پوشش نامتعارف) و اصول بهداشت فردی و اجتماعی در کلیه واحدهای صنفی و اماکن عمومی تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها