کد خبر: 401381
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۵:۵۵:۰۸
| |

اگر کمک نرسد بسیاری از مشاغل آسیب جدی می‌بینند

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه حمایت از اقتصاد باید هدفمند باشد، گفت: این که کدام مشاغل چه میزان از بابت کرونا زیان دیده‌اند و برای سرپا شدن دوباره به چه حمایت‌هایی نیاز دارند، در عبور از این دوران تعیین کننده خواهد بود اما اگر صرفا در شعار اعلام شود که تسهیلات پرداخت می‌شود و در عمل این کمک‌ها نرسد، بسیاری از مشاغل آسیب جدی می‌بینند.

اگر کمک نرسد بسیاری از مشاغل آسیب جدی می‌بینند
کد خبر: 401381
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۵:۵۵:۰۸

اعتمادآنلاین| خسرو فروغان گران سایه اظهار کرد: با گذشت حدود دو ماه از شیوع کرونا در کشور، امروز می‌توان دید که از کارگران روزمزد تا واحدهای صنفی و حتی تولیدکنندگان بزرگ از شیوع این ویروس آسیب دیده‌اند و برای آنکه این آسیب گسترده‌تر نشده و به شکل جدی در اقتصاد ایران باقی نماند، باید برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصاد برنامه ریزی جدی کرد.

به گفته وی، یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در اقتصاد اهمیت دارد، ارائه تصویری واقعی از شرایط به فعالان اقتصادی است. اگر آنها دقیقا بدانند چه شرایطی در انتظارشان قرار دارد، در راستای آن برنامه ریزی می‌کنند اما اگر بنا باشد با حمایت‌ها شعاری و غیرعملی مانع از ارائه این تصویر شود، کار دشوار خواهد شد.

فروغان گران سایه با اشاره به دوگانه شکل گرفته در میان بسیاری از دولت‌ها برای از سرگیری فعالیت اقتصادی یا تداوم قرنطینه، اظهار کرد: اگر شرایط اقتصادی دولت‌ها مناسب باشد، می‌توان به حمایت از تمام اقشار مردم و تداوم تعطیلی‌ها، امیدوار بود اما اگر اینطور نباشد باید با ریسک بازگشایی مرحله‌ای کسب و کارها مواجه شد که در صورت نبود مقدمات لازم می‌تواند برای سلامت خطرساز باشد اما برای تداوم فعالیت اقتصاد چاره‌ای جز آن نیست.

دولت از 23 فروردین در تمامی مناطق کشور و از 30 فروردین در تهران، اجازه از سرگیری فعالیت اصناف کم خطر را که مجوزهای لازم را دریافت کرده اند صادر کرد. پیش از این و تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، به جز تعداد محدودی از اصناف که وابسته به تامین ضروریات زندگی مردم بودند، سایر فعالیت‌های اقتصادی برای مقابله با کرونا تعطیل شده بود. دولت اعلام کرده که به واحدهای صنفی و فعالان اقتصادی که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، تسهیلات بانکی پرداخت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها