محمداسماعیل سعیدی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

دولت با اختصاص سبد حمایتی به کارگران فشار را ازدوش کارفرما بردارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت باید از طریق اعطای سبدهای حمایتی و معیشتی از کارگران حمایت کند و نباید تأمین کل زندگی این قشر جامعه را روی دوش کارفرمایان بگذارد.

دولت با اختصاص سبد حمایتی به کارگران فشار را ازدوش کارفرما بردارد
کد خبر: 401479
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۰:۵۶:۳۲

اعتمادآنلاین| محمداسماعیل سعیدی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران بازوهای پرتوان چرخه‌های تولید کشور هستند، بیان کرد: کارگران نباید دغدغه‌ای جز کار و تولید داشته باشند و بر این اساس آنان باید از نظر مالی تأمین باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات کم بهره و یا بدون بهره برای واحدهای تولیدی در نظر گیرد و از سوی دیگر سبدهای حمایتی و معیشتی در اختیار کارگران بگذارد تا بخشی از مشکلات این قشر ضعیف جامعه مرتفع شود.

سعیدی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید به فکر اقشار ضعیف جامعه و به خصوص کارگران باشیم، تصریح کرد: سطح درآمد کارگران بسیار پایین است و با وجود تورم زیاد جامعه، آنان نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استدلال اغلب کارفرمایان این است که درصد سودشان بالا نیست و توان افزایش حقوق کارگران را ندارند، افزود: دولت باید به میدان بیاید و ضمن حمایت از تولیدکنندگان، کسری حقوق کارگران را جبران کند و نباید همه مشکلات کارگران را روی دوش تولیدکنندگان و کارفرمایان بگذارد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی، تعداد قابل توجهی از کارفرمایان توان کافی برای پرداخت حقوق کارگران و افزایش حقوق آنان را ندارند و به همین دلیل تعدیل نیرو می‌کنند که لازم است دولت در این باره تدبیر کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها