واکسن آزمایشی کروناویروس در انگلستان دریافت شد

واکسن آزمایشی کروناویروس دانشگاه آکسفورد، به نخستین داوطلبان تزریق شد. این واکسن، طی سه ماه توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه آکسفورد ابداع شده است. با وجود اعلام آمادگی 800 داوطلب برای بررسی واکسن کروناویروس در دانشگاه آکسفورد، این واکسن فقط به دو نفر تزریق شد.

واکسن آزمایشی کروناویروس در انگلستان دریافت شد
کد خبر: 401534
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۳:۰۹:۰۴

اعتمادآنلاین| با وجود اعلام آمادگی 800 داوطلب برای بررسی واکسن کروناویروس در دانشگاه آکسفورد، این واکسن فقط به دو نفر تزریق شد.

قرار از میان داوطلبان باقی‌مانده، نیمی از آنها واکسن کووید- 19 و نیمی دیگر یک واکسن کنترل شده برای محافظت در برابر مننژیت را دریافت کنند. این آزمایش به گونه‌ای طراحی شده است که داوطلبان متوجه نشوند چه واکسنی به آنها تزریق شده است.

"الیزا گراناتو" (Elisa Granato)، یکی از داوطلبانی که واکسن را دریافت کرده است، گفت: من یک پژوهشگر هستم و به همین دلیل قصد داشتم تا جایی که می‌توانم، برای حمایت از روند علمی این آزمایش تلاش کنم.

این واکسن، طی سه ماه توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه آکسفورد ابداع شده است.

"سارا گیلبرت" (Sarah Gilbert)، سرپرست این پژوهش گفت: من شخصا اطمینان زیادی به این واکسن دارم. البته ما هنوز باید این واکسن را روی انسان‌ها آزمایش کنیم و به گرآوری داده‌ها بپردازیم. همچنین باید پیش از به کار بردن واکسن روی شمار زیادی از مردم، نشان دهیم که این واکسن می‌تواند کارآیی لازم را در بیماران مبتلا به کروناویروس داشته باشد.

گیلبرت پیش از این نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که اطمینان او به کارآیی واکسن، 80 درصد است و نگاه خوش‌بینانه‌ای به آن دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها