کد خبر: 401592
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۶:۰۸:۰۰
| |

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در راستای مقابله با کرونا دستوراتی را به وزرا ابلاغ کرد:

بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی از دغدغه‌های دولت است/ همکاری نیروهای مسلح در مدیریت و مقابله با شیوع کرونا در کشور حائز اهمیت است/ مردم توجه داشته باشند که همچنان شعار درخانه بمانیم پابرجاست/ دستگاه‌ها موظف به همکاری در زمینه توسعه دولت الکترونیک هستند/ پر

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد با رعایت کامل اصول بهداشتی از دغدغه‌های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی از دغدغه‌های دولت است/ همکاری نیروهای مسلح در مدیریت و مقابله با شیوع کرونا در کشور حائز اهمیت است/ مردم توجه داشته باشند که همچنان شعار درخانه بمانیم پابرجاست/ دستگاه‌ها موظف به همکاری در زمینه توسعه دولت الکترونیک هستند/ پر
کد خبر: 401592
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۶:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به روال چند هفته گذشته در راستای مقابله با کرونا با برخی وزاری دولت به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و دستورات و توصیه‌هایی را با آنها در میان گذاشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رئیس‌جمهوری روز جمعه در گفتگو با سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل ها و اصول بهداشتی از دغدغه های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام شود.

روحانی با اشاره به فضای معنوی و اشتیاق مردم متدین و مومن کشور برای حضور در اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از برکات معنوی این ماه، گفت: از آروزهای بزرگ دولت بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی و حضور مردم در اجتماعات و مراسم های دینی است.

او با تقدیر از همراهی، همکاری و تلاش جهادی محافل مذهبی و جوانان در هیات ها و مساجد در این شرایط و ارائه خدمات بهداشتی به مردم، تاکید کرد: باید همچنان در اطلاع رسانی ها نسبت به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های گوناگون کسب و کار و مراکز تجمعی توجه داشه باشیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: مردم عزیز باید توجه داشته باشند که همچنان شعار درخانه بمانیم پابرجا بوده و تنها باید برای انجام امور ضروری اقدام به رفت و آمد داشته باشند.

روحانی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری ها با این بخش در زمینه تولید تست های آنتی بادی دستور داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و همه متخصصین کارآمد کشور ، با همراهی همه بخش ها و پس از آزمایش های دقیق به این دستاورد دست یافته و نسبت به تولید سراسری آن اقدام کنیم.

او همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا گزارش دقیقی از وضعیت استان های کشور در مقابله با کرونا برای بررسی در جلسه فردای روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم و تصویب آنها در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد.

نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفتگو ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، شرایط استان های کشور در این زمینه و چگونگی هماهنگی ها و تعاملات با دیگر دستگاهها در زمینه بازگشایی اصناف و کسب و کارها، افزود: کمیته ای برای بررسی چگونگی بازگشایی اماکن مذهبی تشکیل و گزارش آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

تقویت بخش هوافضا در کشور و نیروهای مسلح گامی دقیق بوده است

همچنین رئیس‌جمهوری در گفتگو با امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با اشاره به موفقیت اخیر پرتاب ماهواره دفاعی «نور» به فضا، گفت: این موفقیت نشان می‌دهد که تقویت بخش هوافضا در کشور و نیروهای مسلح گامی دقیق و موثر بوده و باید بیش از پیش در راستای توسعه آن اهتمام داشته و تلاش کنیم.

او با اشاره به برخی تحرکات بیگانگان در منطقه، تاکید کرد: باید با حفظ هوشیاری و حضور مقتدرانه در منطقه، راهبردهایی که موجب تامین و توسعه ثبات و امنیت پایدار در منطقه می شود را با دقت دنبال کنیم.

امیر حاتمی نیز در این گفتگو با تقدیر از حمایت ها و توجه رئیس جمهور نسبت به متخصصان و جوانان فعال در عرصه تولید دستاوردهای دفاعی کشور، بر اهتمام و جدیت در راستای توسعه توانمندی ها و دستاوردهای دفاعی تاکید کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با ارائه گزارشی از روند اقدامات و فعالیت های انجام شده از سوی نیروهای مسلح در راستای همراهی و همکاری با سایر بخش ها در مسیر مقابله با کرونا در کشور و تامین نیازمندی های بهداشتی و درمانی در این زمینه، اظهار داشت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح کشور تا رفع کامل این بیماری با همه توان در کنار دولت و مردم خواهند بود.

توسعه دولت الکترونیک نیازی حیاتی برای کشور است

روحانی علاوه بر این امروز جمعه در گفتگو با محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها موظف به همکاری بیش از پیش در زمینه توسعه دولت الکترونیک در کشور هستند، گفت: توسعه دولت الکترونیک نیازی حیاتی برای کشور بوده و هر روز ضرورت نیاز به آن درفعالیت دستگاه های گوناگون قابل مشاهده است.

او با اشاره به لزوم تلاش برای توسعه همه جانبه دولت الکترونیک در سراسر کشور، پرداخت 17 میلیون فقره وام بدون حتی یک مراجعه حضوری به بانک ها را آزمون بزرگ کارآمدی دولت الکترونیک و آماده بودن زیرسخت ها عنوان کرد.

روحانی همچنین افزایش سرعت اینترنت را موضوعی حائز اهمیت برشمرد و گفت: ‌امروز زندگی مردم با فضای مجازی در هم تنیده است و باید در این راستا اهتمام لازم را داشته باشیم.

آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در این گفت و گو گزارشی از برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده و در حال پیگیری در راستای توسعه زیرساخت ها برای کارآمد تر شدن دولت الکترونیک، افزایش سرعت اینترنت و افزایش ارائه خدمات به مردم در این حوزه ارائه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها