ویروس‌‌شناس روس:

موج جدید کرونا پاییز از راه می‌رسد

ویروس‌شناس برجسته روس پیش‌بینی کرد: شیوع بیماری کرونا در تابستان کاهش می‌یابد اما موج دوم این بیماری پاییز از سرگرفته می‌شود.

موج جدید کرونا پاییز از راه می‌رسد
کد خبر: 401595
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۶:۲۹:۰۲

اعتمادآنلاین| آناتولی آلشتین، ویروس‌‌شناس روس که عضو آکادمی علوم پزشکی روسیه است روز جمعه در مصاحبه با روزنامه روسی کامسامولسکایا پراودا گفت: با توجه به نشانه‌های موجود، ویروس کرونا برای دوره طولانی آمده است و هر چند که تابستان شیوع آن کاهش خواهد یافت اما در پاییز شمار مبتلایان بار دیگر افزایش خواهد یافت.

به گفته این دانشمند روس، برای مبارزه با کووید19 نیاز به واکسن است با این وجود حتی پس از تولید واکسن و واکسناسیون مردم، ویروس کرونا باقی خواهد ماند اما دیگر مانند امروز خطرناک نخواهد بود.

گفتنی است، روسیه تا امروز مدعی شده که 9 واکسن برای ویروس کرونا تولید کرده است.

سازمان بهداشت جهانی، روز 11 ماه مارس، بیماری کووید19 را همه گیر خواند و بر اساس آخرین اطلاعات، در زمان حاضر در جهان بیش از 2 میلیون 470 هزار نفر مبتلا به کرونا وجود دارد و بیش از 169 هزار نفر در کشورهای مختلف جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

در 24 ساعت گذشته، 5 هزار و 849 نفر دیگر در روسیه به کرونا مبتلا شدند تا تعداد کل مبتلایان به بیماری در این کشور به 68 هزار و 622 نفر و تعداد جانباختگان به 624برسد.

منبع: عصر ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها