کد خبر: 401597
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۶:۴۶:۴۸
| |

امداد هوایی هلال احمر به شمشک اعزام می‌شوند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام از اعزام تیم امدادهوایی هلال احمر به شمشک برای نجات 4 کوهنورد گرفتار در بهمن خبر داد.

امداد هوایی هلال احمر به شمشک اعزام می‌شوند
کد خبر: 401597
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۶:۴۶:۴۸

اعتمادآنلاین| حامد سجادی دراین‌باره گفت: وقوع بهمن در ارتفاعات کوهستانی شمشک یک نفر را حبس کرد و 3 نفر هم پشت دیواره بهمن گرفتار شدند که دقایقی پیش تیم واکنش سریع استان به همراه بالگرد برای نجات آنها به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: با توجه به صعب العبور بودن این منطقه و احتمال وقوع دوباره‌ی بهمن بالگرد ابتدا 3 نفر گرفتار پشت دیواره بهمن را نجات خواهد داد و پس از آن به همراه تیم کوهستان که در محل حادثه مستقر شده‌اند برای نجات یک نفر محبوس شده زیر بهمن اقدام خواهد کرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بالگرد پس از رسیدن به محل حادثه و نجات 3 نفر، به همراه تیم زمینی که پیش‌تر به محل حادثه اعزام و مستقر شده بودند به بالای دره خواهد رفت تا بتواند یک نفر محبوس شده زیر بهمن را هم نجات دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات امروز (جمعه) اعلام کرد: ظهر امروز سقوط بهمن در کوهستان‌های شمشک (شمال شرقی پایتخت) منجر به مفقودی 4 کوهنورد شده است که 3 نفر پیدا شده و جست و جوی برای یکی از مفقودان همچنان ادامه دارد.

حسن فراهانی روز جمعه اظهار داشت: پس از گزارش سقوط بهمن حوالی ساعت 13 و 30 در ارتفاعات کلکچال شمشک، بلافاصله 4 تیم امداد و نجات و تیم آنست (سگ‌های جستجوگر) و بالگرد هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: پیش از رسیدن امدادگران 3 کوهنورد توسط نیروهای محلی پیدا شدند و تیم‌های هلال احمر به همراهی نیروهای آتش نشانی، مسئولان پیست اسکی و بومیان منطقه در جستجوی یکی از کوهنوردان گمشده هستند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها