کد خبر: 401599
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۷:۱۱:۵۱
| |

چین درخواست واشنگتن برای بازرسی آزمایشگا‌های این کشور را رد کرد

وزارت خارجه چین درخواست واشنگتن برای بازرسی آزمایشگا‌های این کشور به منظور تعیین منشا ویروس کرونا را نپذیرفت.

چین درخواست واشنگتن برای بازرسی آزمایشگا‌های این کشور را رد کرد
کد خبر: 401599
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۷:۱۱:۵۱

اعتمادآنلاین| پکن درخواست مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای دسترسی بازرسان این کشور به آزمایشگاه‌های چین برای اطمینان درباره نحوه انتشار ویروس کووید-19 را رد کرده است.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد برخی سیاستمداران آمریکا دروغ‌هایی را مطرح کردند که چین تلاش‌هایی را برای فریب اذهان عمومی و منحرف کردن توجه همگان از حقیقتی که ناشی از عدم انجام مسئولیت آن‌ها در قبال این اپیدمیست، صورت داده است.

این بیانیه وزارت خارجه چین پس از آن منتشر شد که وزیر خارجه آمریکا خواستار بازرسی این کشور از موسسه ویروس شناسی ووهان و دیگر آزمایشگاه‌های چین شد، که در مطالعات مربوط به ویروس کرونا مشارکت داشته اند. پمپئو گفت: ما همچنان از چین می‌خواهیم که به متخصصان ما اجازه ورود به آزمایشگاه ویروس شناسی را بدهد تا بتوانیم دقیقا مشخص کنیم که این ویروس از کجا نشات گرفته است.

پیش از این نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن به دنبال انجام تحقیقاتی درباره منشا ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین است.

ترامپ هفته گذشته از قطع کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان خبر داد. رئیس جمهور آمریکا در توجیه این اقدام خود مدعی شد سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایفش در قبال مقابله با شیوع ویروس کرونا موفق نبوده و باید پاسخگو باشد. ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته، در روز‌های اخیر سازمان جهانی بهداشت را هدف حملات لفظی قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها