«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کدام مسئولان اجرایی در جهان بالاترین حقوق را می‌گیرند؟

سوای پادشاهان و شماری از حاکمان کشورهایی همچون حاکمان شورای همکاری خلیج‌فارس که میزان دریافتی‌شان بر همگان پوشیده است، یا به تعبیری سقفی برای آن وجود ندارد، رؤسای جمهور و مسئولان کشورهای مختلف حقوق ثابتی دارند که هر سال لیستی از آن تهیه و بالاترین حقوق آنها در قالب گزارش‌هایی منتشر می‌شود.

کدام مسئولان اجرایی در جهان بالاترین حقوق را می‌گیرند؟
کد خبر: 401618
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کدام مسئول اجرایی در جهان بالاترین حقوق را نسبت به دیگر همتایانش دریافت می‌کند؟

به گزارش اعتمادآنلاین، سوای پادشاهان و شماری از حاکمان کشورهایی همچون حاکمان شورای همکاری خلیج‌فارس که میزان دریافتی‌شان بر همگان پوشیده است، یا به تعبیری سقفی برای آن وجود ندارد، رؤسای جمهور و مسئولان کشورهای مختلف حقوق ثابتی دارند که هر سال لیستی از آن تهیه و بالاترین حقوق آنها در قالب گزارش‌هایی منتشر می‌شود.

به گفته کارشناسان، حقوق سالانه عالی‌ترین مقام‌های اجرایی کشورهای مختلف جهان در دوره تصدی این مقام بین 200 هزار تا یک میلیون و 600 هزار دلار یا معادل آن است.

پایگاه وال‌استریت 24/7، طی گزارشی در این زمینه، رتبه‌بندی 10 رئیس‌جمهور و مسئولان اجرایی را که بالاترین حقوق‌ها را دریافت می‌کنند منتشر کرد.

10. زاویه بتل، نخست‌وزیر لوکزامبورگ

زاویه بتل نخست وزیر لوگزامبورگ

بر اساس این گزارش، زاویه بتل نخست‌وزیر لوکزامبورگ با حقوق سالانه حدود 278 هزار دلار در رتبه دهم این لیست قرار دارد. او کشوری را رهبری می‌کند که سهم سرانه هر فرد از تولید ناخالص ملی‌اش حدود 9 هزار دلار اعلام شده است.

9. زباستیان کورتس، صدراعظم اتریش

صدراعظم اتریش

قبل از او در این لیست زباستیان کورتس صدراعظم اتریش ایستاده که 328 هزار دلار در سال حقوق دریافت می‌کند و سرانه تولید ناخالص ملی کشورش 45 هزار دلار است.

8. محمد ولد عبدالعزیز، رئیس‌جمهور موریتانی

رئیس‌جمهور موریتانی

محمد ولد عبدالعزیز رئیس‌جمهور موریتانی با حقوق سالانه 330 هزار دلار حقوق رتبه هشتم را به خود اختصاص داده در حالی که سهم سرانه مردم کشورش از تولید ناخالص ملی فقط 3600 دلار است.

7. جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند

نخست‌وزیر نیوزیلند

رتبه هفتم از آن نخست‌وزیر نیوزیلند جاسیندا آردرن است که حقوق سالانه‌ای در حدود 340 هزار دلار دریافت می‌کند و سهم هر فرد از تولید ناخالص ملی کشورش 35 هزار دلار اعلام شده است.

6. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در رده ششم لیست ایستاده و حقوق او 370 هزار دلار اعلام شده است؛ سهم سرانه تولید ناخالص ملی در این کشور 47 هزار دلار است.

5. اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا

نخست وزیر استرالیا

اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا، فقط با هشت هزار دلار بیشتر، یک رتبه بالاتر از مرکل قرار گرفته و با 378 هزار دلار حقوق در سال رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. سهم سرانه از تولید ناخالص ملی استرالیا 46 هزار دلار است.

4. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده

رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ با 400 هزار دلار حقوق سالانه در رتبه چهارم این لیست جای دارد، در حالی که سهم سرانه از تولید ملی این کشور 54 هزار دلار است.

3. اولی ماورر، رئیس‌جمهور سوئیس

رئیس جمهور سوئیس

رتبه سوم به اولی ماورر رئیس‌جمهور سوئیس اختصاص یافت که حقوقش 488 هزار دلار در سال اعلام شده. سهم سرانه هر فرد از تولید ناخالص ملی سوئیس حدود 47 هزار دلار است.

2. کری لم، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ

کری لم رئیس اجرایی هنگ کنگ

کری لم رئیس اجرایی هنگ‌کنگ با حقوق سالانه 568 هزار دلار در رتبه دوم قرار گرفت، سهم سرانه تولید ناخالص ملی هنگ‌کنگ 57 هزار دلار است.

1. لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور

نخست‌وزیر سنگاپور

لی هسین لونگ نخست‌وزیر سنگاپور با حقوق سالانه یک میلیون و 610 هزار دلار در صدر لیست پردرآمدترین مسئولان اجرایی جهان ایستاد؛ او در حالی در این جایگاه قرار گرفت که سهم سرانه از تولید ناخالص کشورش 68 هزار دلار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها