علی سرتیپی:

اکران اینترنتی برای فیلم‌های کم‌هزینه فرصت است/ بی‌رغبتی پرفروش‌ها

سخنگوی شورای عالی اکران با تأکید بر اینکه اکران اینترنتی برای فیلم‌های کم‌هزینه یک فرصت است، تأکید دارد فیلم‌های پرفروش برای عرضه اینترنتی، شانس فروش میلیاردی در سینماها را از دست نمی‌دهند.

اکران اینترنتی برای فیلم‌های کم‌هزینه فرصت است/ بی‌رغبتی پرفروش‌ها
کد خبر: 401637
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران، درباره اکران فیلم‌های سینمایی در اینترنت پیش از اکران عمومی گفت: امیدوارم فیلم‌هایی که قرار است از این طریق در اختیار مخاطبان سینما قرار گیرد از نظر بازگشت سرمایه موفق باشند، البته بعید می‌دانم این نمایش‌ها بتواند به درآمد سینماداران صدمه بزند.

در شرایطی که مشخص نیست سالن‌های سینمایی تا چه زمانی تعطیل هستند، نمی‌توان به صاحبان فیلم‌ها پیشنهاد داد که فیلم‌های خود را برای اکران در سینما نگه دارند و یا اینکه بگوییم حتماً برای نمایش در VOD‌ها آماده کنند، این تصمیمی است که خود صاحبان فیلم‌ها باید آن را بگیرند.

سرتیپی با اشاره به اینکه این تصمیم باید زمانی گرفته می‌شد که سالن‌های سینما باز بودند، بیان کرد: اگر فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را کنار بگذاریم، این نوع از عرضه فیلم می‌تواند برای برخی از فیلم‌های دیگر هم مناسب باشد.

او توضیح داد: در بین فیلم‌هایی که در طول سال در سینمای ایران تولید می‌شوند، تنها درصدی از آن مناسب اکران در سینماها است و درصد بسیاری از این فیلم‌ها مناسب اکران اینترنتی هستند، در واقع این طرح برای فیلم‌های کم‌هزینه که سینماداران هم غالباً علاقه‌ای به اکران آن‌ها ندارند، می‌تواند فرصت مناسبی از جهت بازگشت سرمایه و دیده شدن باشد.

سخنگوی شورای عالی اکران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: نباید فراموش کرد که در دنیا بسیاری از فیلم‌هایی که تولید می‌شوند به صورت اینترنتی عرضه می‌شوند و تنها 20 درصد از فیلم‌ها مناسب اکران عمومی در سینماها هستند.

سرتیپی در پایان گفت: در این شرایط طبیعتاً فیلم‌هایی که در گیشه سینما از فروش خوبی برخوردار هستند، ترجیح می‌دهند در سینما نمایش داده شوند تا بازگشت مالی مناسب‌تری داشته باشند نه اینکه با عرضه اینترنتی به فروش اندک قانع شوند.

در واقع سینماگران این ریسک را نمی‌کنند که فروش میلیاردی فیلم‌هایشان در اکران عمومی را به‌واسطه عرضه اینترنتی از دست بدهند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها