کد خبر: 401656
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۰۹:۳۹:۲۹
| |

پیش بینی خرید 10.5 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوزستان رتبه اول تولید گندم کشور را دارد.

پیش بینی خرید 10.5 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان
کد خبر: 401656
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۰۹:۳۹:۲۹

اعتمادآنلاین| اسماعیل اسفندیاری پور در بازدید از روند برداشت گندم در استان گفت : امسال 542 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود : خوزستان هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی رتبه اول تولید گندم کشور محسوب می شود و با توجه به میزان گلوتن و پروتئین ، گندم تولید شده در این استان جزء گندمهای ممتاز تولیدی کشور و جهان است .

اسفندیاری پور ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 14 میلیون تن گندم در کشور تولید گردد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد : همزمان با خوزستان، استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر ، جنوب کرمان کار برداشت گندم را آغاز کرده اند.

اسفندیاری پور گفت : امسال به دلیل بارش های بهاری برداشت محصول گندم در استانهای با اقلیم گرم با حدود 2 هفته تاخیر آغاز شد که برداشت این محصول در نقاط معتدل و سردسیر کشور از اوایل خرداد آغاز تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد

وی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 10 میلیون و 500 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و به سیلوها و مراکز خرید دولتی تحویل گردد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال گندم با قیمت 2 هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری می شود که این میزان نسبت به مشابه پارسال 47 درصد افزایش یافته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها