اسکار سینمای آلمان مجازی برگزار شد

جوایز آکادمی فیلم آلمان در سال 2020 با اعطای بیشترین جوایز به فیلم «خرابکار سیستم» ساخته «نورا فینگ شایت» به صورت مجازی برگزار شد.

اسکار سینمای آلمان مجازی برگزار شد
کد خبر: 401717
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۵:۴۲

اعتمادآنلاین| فیلم «خرابکار سیستم» اولین فیلم بلند ساخته «نورا فینگ شایت» که روایتگر داستان یک دختر 9 ساله و سرکش را روایت می‌کند توانست هشت جایزه از مهمترین جوایز سینمایی آلمان دریافت کند.

این درام اجتماعی که سال گذشته پدیده جشنواره فیلم برلین بود و نماینده سینمای آلمان در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار نیز بود، در مجموع در 10 شاخه از جوایز آکادمی فیلم آلمان نامزد کسب جایزه بود و در نهایت توانست هشت جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه را دریافت کند.

جایزه بهترین بازیگز زن جشنواره به «هلن زنگل» بازیگر 11 ساله فیلم «خرابکار سیستم» رسید و «آلبرشت ساش» نیز برای بازی در این فیلم موفق به کسب دو جایزه بهترین نقش اصلی و مکمل مرد شد.

هفتادمین دوره جوایز آکادمی فیلم آلمان که با عنوان جایزه «لولا» نیز شناخته می‌شود و معادل جوایز اسکار در این کشور است، امسال به سبب شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد و برگزیدگان از سوی مجری جوایز در یک استودیو خالی در برلین معرفی شدند که به صورت زنده از تلویزیون آلمان پخش شد.

در این دوره جوایز آکادمی فیلم آلمان در مجموع 3.2 میلیون دلار جایزه نقدی به برگزیدگان در شاخه‌های مختلف اعطا شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها