عباسی معروفان، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام:

برنامه‌ای برای صادرات دام زنده نداریم/ افزایش واردات گوشت قرمز ارتباطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد

عباسی معروفان گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار، تصمیمی برای صادرات دام زنده اتخاذ نشده است.

برنامه‌ای برای صادرات دام زنده نداریم/ افزایش واردات گوشت قرمز ارتباطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد
کد خبر: 401808
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۰۸:۴۲:۲۷

اعتمادآنلاین| حسن عباسی معروفان مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره دلایل واردات بی رویه گوشت قرمز در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته ستاد تنظیم بازار بیش از حد مجوز ثبت سفارش و واردات گوشت قرمز را داد که این موضوع هیچ ارتباطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد.

او افزود: ستاد تنظیم بازار بنا به میزان تقاضا اجازه واردات با ارز نیمایی را می‌دهد.


عباسی معروفان با اشاره به اینکه دولت سال گذشته گوشت وارد نکرد، بیان کرد: امسال دولت در نظر دارد که واردات گوشت از خارج نداشته باشد و برای کسری ذخایر از تولید داخل استفاده کند.

تامین 13 هزار تن گوشت قرمز از محل تولید داخل


مدیر عامل شرکت‌پشتیبانی امور دام ادامه داد: بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم طی 4 ماه آینده، 10 هزار تن گوشت گوساله و 3 هزار تن گوشت گوسفندی از محل تولید داخل برای ذخایر تامین شود.

او با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای صادرات دام زنده نداریم، بیان کرد: اعتراض دامداران به واردات بی رویه گوشت قرمز به حق است، اما آزادسازی صادرات به سبب برهم زدن نظم بازار و فشار بر خانوار امری نا به جاست.

به گفته عباسی معروفان، اگر شرایط به گونه‌ای باشد که گوشت داخل با قیمت مناسب در مقاطع زمانی متفاوت به دست مصرف‌کننده برسد، اجازه صادرات مازاد آن را می‌دهیم، کما اینکه در خصوص گوشت مرغ تعرفه 5 هزار تومانی واردات را تا پایان خرداد صفر کردیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در پایان تصریح کرد: اگر شرایط بازار گوشت قرمز همانند مرغ باشد، اجازه صادرات مازاد آن را می‌دهیم، اما هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها