کد خبر: 401833
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۰۹:۳۶:۰۹
| |

کوبا تیمی از پزشکانش را به آفریقای جنوبی فرستاد

مقام‌های کوبا اقدام به اعزام 216 تن از کارمندان و کارشناسان بهداشت و درمان خود به آفریقای جنوبی با هدف کمک به این کشور در زمینه مقابله با کروناویروس کردند.

کوبا تیمی از پزشکانش را به آفریقای جنوبی فرستاد
کد خبر: 401833
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۰۹:۳۶:۰۹

اعتمادآنلاین| این جدیدترین گروه از کارمندان حوزه بهداشت و درمان است که کوبا برای کمک به کشورهای دیگر با هدف مقابله با شیوع کروناویروس فرستاده است.

این کشور کمونیستی تاکنون نزدیک به 1200 تن از این کارمندانش را به کشورهای دیگر عمدتا متشکل از کشورهای آسیب پذیر آفریقایی و حوزه کارائیب و حتی به برخی کشورهای ثروتمند اروپایی همچون ایتالیا که شدیدا درگیر کرونا شده‌اند، اعزام کرده است. برخی از این حرکت کوبا تحت عنوان همبستگی سوسیالیستی و برخی دیگر نیز تحت عنوان دیپلماسی پزشکی یاد کرده‌اند.

این در حالی است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از دیگر کشورها خواسته با ورود هیاتهای پزشکی کوبا موافقت نکنند و کوبا را به استثمار از این کارمندانش متهم کرده، هر چند که هاوانا آن را رد می‌کند.

با این حال این درخواستهای ترامپ به دلیل فشارهای که سیستم‌های بهداشت و درمان بسیاری از کشورها در سراسر جهان از بابت بحران شیوع کرونا متحمل شده‌اند مورد بی اعتنایی قرار گرفته و اغلب کشورها از کمکهای کوبا استقبال کرده‌اند.

آمار ابتلای به کرونا در کوبا بر اساس جدیدترین آمارها برابر با 1337 تن و همچنین میزان تلفات این بیماری در این کشور 51 تن بوده است. کوبا یکی از بالاترین سرانه‌های پزشکان را در جهان داشته و به داشتن رویکرد پیش گیری محور، آماده بودن برای مقابله با بیماری‌های همه گیر و داشتن نظام بهداشت و درمان جامعه محور مشهور است.

زِوِلی مخیزه، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی در یک کنفرانس خبری در اوایل ماه جاری میلادی اظهار کرد: یکی از مزیتهای کوبا داشتن یک الگوی بهداشتی جامعه محور است و این الگویی است که ما تمایل به استفاده از آن داریم.

آفریقای جنوبی نیز تا کنون آمار ابتلای 4361 تن از مردمش به کرونا و مرگ 86 تن در اثر این بیماری در خاک خود را ثبت کرده است.

این کشور رابطه ویژه‌ای با کوبا دارد. نظامیان کوبا به مبارزه با نظام آپارتاید در آفریقای کمک فراوانی کردند و نلسون ماندلا،‌ رهبر جنبش ضدآپارتاید بعد از آزاد شدن از زندان در سال 1990 بارها از فیدل کاسترو، رهبر وقت کوبا به خاطر کمک‌هایش تشکر کرد.

سفارت کوبا در آفریقای جنوبی در پستی در توئیتر نوشت: آفریقای جنوبی برای کمک به کوبا در زمینه مبارزه با کرونا با یک هواپیمای محموله‌های پزشکی فرستاد و حالا این هواپیمای با یک یگان پزشکی کوبا در حال بازگشت به آن کشور است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها