احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت پیشنهاد «بودجه بدون نفت» را تحت تاثیر گروه‌های فشار قبول نکرد

احمد توکلی گفت: کارگران ساختمانی و همه‌ آنهایی که اگر صبح سر کار نروند، شب نمی‌توانند شکم بچه‌هایشان را سیر کنند چطور می‌توانند در خانه بمانند؟

دولت پیشنهاد «بودجه بدون نفت» را تحت تاثیر گروه‌های فشار قبول نکرد
کد خبر: 401863
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو اعتمادآنلاین اظهار داشت: نکته مهم و خطرناک این است که بشر هنوز به شناخت کافی از بیماری کرونا دست نیافته و همین، امرِ مهم پیشگیری را مشکل کرده است. به همین دلیل مجبوریم راه‌هایی را انتخاب کنیم که احتیاط به شکل پررنگی در آن لحاظ شود. پس دولت چون مدافع جان مردم است،‌ چاره‌ای جز این ندارد که توصیه اکیدش قرطینه باشد و باید گفت، حق دارد این مطالبه را از مردم طلب کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: نکته ویژه این است که دولتی که مردم را به خانه‌نشینی دعوت می‌کند باید به توانایی کسانی که مورد خطاب است، توجه کند. کارگران ساختمانی و همه‌ آنهایی که اگر صبح سر کار نروند، شب نمی‌توانند شکم بچه‌هایشان را سیر کنند چطور می‌توانند در خانه بمانند؟ از این رو لازم است دولت بتواند با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در کشور راهی برای دست‌گیری قشر آسیب‌پذیر پیدا کند.

او همچنین توضیح داد:‌ البته دولت‌ آقای روحانی 100 هزار میلیارد تومان برای کمک به معیشت ضعیفان اختصاص داده است که این مبلغ 17 و نیم درصد کل منابع عمومی دولت است و کم پولی نیست. این را هم باید در نظر گرفت که دولت چاره‌ای جز تامین منابع لازم برای رفع دغدغه‌های معیشتی مردم ندارد. حتی با اینکه این کار بدترین تصمیم است، دولت در صوت لزوم باید اسکناس چاپ کند.

توکلی در ادامه تاکید کرد: اگر دولت در روزهای کرونایی به «چه‌ کنم چه‌ کنم» افتاده، به این خاطر است که زمینه را خودش خراب کرده است. خردادماه سال پیش «بودجه بدون نفت» به دولتی‌ها پیشنهاد شد که تحت تاثیر گروه‌های فشار قبول نکردند، از همین روست که اکنون به شرایط بدی دچار شده‌ایم.

این فعال سیاسی که سابقه وزارت در دهه 60 را دارد، ادامه داد: اتفاق تاسف‌باری که هزینه‌های گزافی به ما تحمیل کرده آگاه نکردن مردم از شرایط است که نتیجه‌اش بی‌اعتمادی و ریختن مردم به خیابان در آبان‌ماه شد. حضرت امیرالمومنین فرموده است، اگر دولت‌ها به وظیفه‌هایشان عمل نکنند، مردم دین‌شان را از دست خواهند داد.

احمد توکلی در پایان سخنانش گفت: به هر حال گذشته‌ها گذشته است و هم زدن خطاهای قبلی چاره‌ساز نیست. دولت الان باید به هر طریقی که ممکن است منابع مالی لازم را تامین کند تا مردمی که روزمزد هستند و کسب‌وکار ضعیفی دارند بتوانند با کمترین دغدغه ممکن روزهای دلهره‌آور کرونایی را سپری کنند.

چکیده گفت‌وگو با احمد توکلی

دولت در صوت لزوم، اسکناس چاپ کند

دولت چون زمینه را خودش خراب کرده، به «چه‌ کنم چه‌ کنم» افتاده است

نتیجه آگاه نکردن مردم از شرایط، بی‌اعتمادی است

کارگران ساختمانی اگر صبح سر کار نروند، شب نمی‌توانند شکم بچه‌هایشان را سیر کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها