کد خبر: 401911
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کرونا باعث کاهش مصرف نان در الجزایر شده است

به اعتقاد مسئولان الجزایری شیوع کرونا باعث تغییراتی در فرهنگ مصرف مردم شده و دورریز نان در این کشور به شدت کاهش پیدا کرده است.

کرونا باعث کاهش مصرف نان در الجزایر شده است
کد خبر: 401911
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به اعتقاد مسئولان الجزایری شیوع کرونا باعث تغییراتی در فرهنگ مصرف مردم شده و دورریز نان در این کشور به شدت کاهش پیدا کرده است. رئیس اتحادیه ملی نانوایان الجزایر با اشاره به وقوع شیوع کرونا به رسانه‌های این کشور گفت: از ماه مارس که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و مردم مجبور شده‌اند وقت خود را در قرنطینه خانگی بگذرانند، دورریز نان کاهش قابل توجهی یافته است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، او در عین حال تاکید کرد، یکی از دلایل این کاهش بسته شدن رستوران‌ها و ساندویچی‌هاست که سهم عمده‌ای در دورریز نان دارند و در حال حاضر شاهد 9.27 تن صرفه‌جویی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مصطفی زبدی، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده الجزایر، نیز در این باره گفت: باید قبول کنیم در دوره قرنطینه دیگر مردم به دنبال رفاه در خورد و خوراک نیستند و آنها صرفاً به سیر ماندن اکتفا می‌کنند.

او ادامه داد: با شیوع کرونا می‌بینیم که توجه مردم به شیرینی‌فروشی‌ها کم شده در حالی که در ماه مبارک رمضان سال‌های گذشته عکس این رفتار از مردم سر می‌زد. فروش لباس‌ها و کفش‌فروشی‌ها نیز به شدت کاهش پیدا کرده است. این نشان می‌دهد مردم احساس خطر جانی کرده و توجه خود را به کالاهای لوکس کاهش داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها