نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس دهم:

استانداری؛ نمایندگان مجلس دهم را به رسمیت نمی‌‎شناسد

محمد محمودی‌شاه‌نشین گفت: راه دیگری برای آمارگیری نداریم و مجبوریم که به گزارش کلی ستاد مبارزه با کرونا اعتماد کنیم؛ استانداری تهران در گذشته جزئیات وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کرد اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی به ما نمی‌دهند و ما مجبوریم به همین آمار اعتماد کنیم.

استانداری؛ نمایندگان مجلس دهم را به رسمیت نمی‌‎شناسد
کد خبر: 402009
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمودی‌شاه‌نشین (نماینده شهریار، قدس و ملارد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی) درخصوص وضعیت مبتلایان به کرونا اظهار کرد: متاسفانه فرمانداری و استانداری اطلاعات دقیقی را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و جزئیات را اعلام نمی‌کنند. استانداری تهران در گذشته جزئیات وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کرد اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی به ما نمی‌دهد. من به عنوان نماینده مردم؛ هیچ اطلاعی از وضعیت مبتلایان ندارم. شاید چون ماه پایانی نمایندگی ما هست، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها‌ هم دیگر نمایندگان دوره دهم مجلس را خیلی به رسمیت نمی‌شناسند.

این نماینده مجلس درباره تجهیزات پزشکی بیمارستانی نیز گفت: بخش خصوصی قسمتی از بیمارستان تخصصی نور را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز کرده و دانشگاه علوم پزشکی کمک خاصی در این زمینه نکرد.

وی افزود: امکانات بیمارستان سجاد در شهریار متاسفانه بسیار نامناسب است و فقط تلاش رئیس بیمارستان و کادر درمان بود که تاکنون توانسته‌ با این امکانات به مردم خدمت‌رسانی کند.

محمودی‌شاه‌نشین بیان کرد: رئیس بیمارستان سجاد شهریار نیز به کرونا مبتلا شده بود که اخیراً سلامتی خود را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه ملارد و قدس با وجود جمعیت 800 هزار نفری هیچ بیمارستانی ندارد، گفت: بیمارستان 160 تخت خوابی ملارد که قرار بود قبل عید افتتاح شود،‌ با وجود اینکه بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، با اهمال‌کاری دانشگاه علوم پزشکی مواجه شد و راه‌اندازی نشد.

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اکثر یک و نیم میلیون نفری که در شهریار، ملارد و قدس ساکن هستند، برای درمان به استان البرز و تهران منتقل می‌شوند، گفت: ایثار و تلاش کادر درمان چشمگیر بوده است، افتتاح نشدن بیمارستان‌های ملارد و قدس که در آستانه راه‌اندازی بودند، از نقاط ضعف دانشگاه علوم پزشکی کشور است که می‌توانست با پیگیری عادی موجب راه‌اندازی این بیمارستان شود.

وی افزود: یک مرکز دیالیز در شهر قدس داشتیم که روزانه حدود 50 نفر در این مرکز دیالیز می‌شدند اما این مرکز در اعتراضات آبان ماه تخریب شد و به دلیل کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی همچنان بازسازی نشده است. در این زمان تعداد زیادی از بیماران برای دیالیز به شهرهای اطراف می‌روند و طبق آخرین اطلاعاتی که به دست من رسیده، ‌حدود 10 نفر از این افراد دیالیزی نیز فوت کرده‌اند.

نماینده شهریار، ملارد و قدس درباره حمایت معیشتی دولت نیز گفت: حمایت معیشتی دولت به مردم کمک کرد اما از آنجا که منطقه ما کارگرنشین است، مردم مشکلات اقتصادی بسیاری دارند. البته خیرین و نهادهایی مثل سپاه و بسیج و کمیته امداد اخیراً بسته‌های حمایتی بین مردم توزیع کرده‌اند اما باید درنظر داشت که بیش از اینکه دولت دخیل باشد‌، مردم با همراهی یکدیگر در حال گذر از این بحران هستند.

محمودی‌شاه‌نشین بیان کرد: طبق آماری که روزانه از صداوسیما اعلام می‌شود، ظاهراً‌ سیر مبتلایان نزولی است اما عدم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرهای بزرگ نگران‌کننده است و هر لحظه ترس از شیوع موج دوم این ویروس وجود دارد.

وی ادامه داد: چون راه دیگری برای آمارگیری نداریم، مجبوریم به گزارش کلی ستاد مبارزه با کرونا که از صداوسیما پخش می‌شود، اعتماد کنیم. متاسفانه گزارش‌های روزانه که با جزئیات در گذشته به ما اعلام می‌شد، امروز گفته نمی‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها