در گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» ببینید:

مروری بر خبرهای فرهنگی روز

نتفلیکس آثاری از کیارستمی را به فیلم‌های خود اضافه می‌کند. کمپانی «mk2» فرانسه که حق بیشتر آثار عباس کیارستمی را در اختیار دارد طی قرارداد جدیدی حق نمایش نسخه ترمیم‌شده آثار کیارستمی و چند کارگردان بزرگ دیگر را به کمپانی نتفلیکس می‌دهد.

حجم ویدیو: 16.08M | مدت زمان ویدیو: 00:06:02 دانلود ویدیو
کد خبر: 402031
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نتفلیکس آثاری از کیارستمی را به فیلم‌های خود اضافه می‌کند. کمپانی «mk2» فرانسه که حق بیشتر آثار عباس کیارستمی را در اختیار دارد طی قرارداد جدیدی حق نمایش نسخه ترمیم شده آثار کیارستمی و چند کارگردان بزرگ دیگر را به کمپانی نتفلیکس می‌دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس این قرارداد که شامل حق نمایش 50 فیلم بلند سینمایی است در ابتدا آثار کلاسیک ساخته «فرانسوا تروفو» از جمله «فارنهایت 451»، «400 ضربه»، «زنی در همسایگی»، «بالاخره یکشنبه» و... در نتفلیکس عرضه می‌شود و در ادامه نیز نسخه ترمیم‌شده آثار دیگری از «چارلی چاپلین»، «عباس کیارستمی»، «باستر کیتون»، «آلن رنه»، «کریستوف کیشلوفسکی» و... روی وب‌سایت نتفلیکس قرار می‌گیرد.

هنوز فهرست دقیق آثاری که نتفلیکس تحت این قرارداد به نمایش خواهد گذاشت مشخص نیست.

کمک «تام هنکس» برای ساخت واکسن کرونا

«تام هنکس» و همسرش به منظور کمک به ساخت واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا، خون و پلاسمای خود را برای انجام تحقیقات در این زمینه اهدا کردند.

تام هنکس می‌گوید، وقتی متوجه شده پس از ابتلا به ویروس کرونا و بهبود، بدن او و همسرش «ریتا ویلسون» دارای آنتی‌بادی‌های این ویروس هستند بدون اینکه کسی از آنها درخواست کند به صورت داوطلبانه خواستار اعطای خون و پلاسمای آن شده‌اند. او پیشنهاد داده در صورتی که پلاسمای خون او به ساخت واکسن بینجامد آن را «Hank-ccine» نام‌گذاری کنند.

حرف‌های تازه محمد امامی

روزنامه شرق با محمد امامی، تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» که به اتهام مالی در زندان اوین به سر می‌برد، مصاحبه‌ای انجام داده است.

امامی گفته هزینه سریال من به مراتب کمتر از سریال تلویزیونی «معمای شاه» است و بیننده‌اش به مراتب بیشتر. او درباره نامه هنرمندان که درخواست آزادی‌اش را کرده بودند و امضاکنندگان این نامه گفته است: «در نامه‌ای که برای آزادی من نوشته شد، دوستانی هستند که حتی من از نزدیک آنها را ندیده‌ام؛ یعنی هیچ ارتباط مالی، کاری و وابستگی دیگری با آنها نداشتم. این افراد اهل فرهنگ هستند، اهل معامله نیستند.»

او با اشاره به سریال «معمای شاه» ادامه داده: «در شرایط برابر با زمانی‌ که داشتم شهرزاد را تولید می‌کردم، دستمزدهایی را که پرداخت کردم، با سریال «معمای شاه» قیاس کنید. بازیگرانی را که من استفاده کردم، با بازیگران آن سریال مقایسه کنید. خودتان از مقایسه سریال «شهرزاد» و «معمای شاه» می‌توانید قضاوت کنید که چه تفاوتی وجود داشت. این را هم در نظر بگیرید که مردم باید سریال «شهرزاد» را می‌خریدند، اما «معمای شاه» از تلویزیون پخش می‌شد.»

سالن‌داران پول صاحبان فیلم‌ها را نمی‌دهند

مشکل تازه سینمای ایران در دوران کرونا این است که سالن‌داران پول صاحبان فیلم‌ها را نمی‌دهند. در شرایطی که بارها از نحوه فعالیت سایت سینماتیکت و قرار گرفتن تمام فروش فیلم‌ها در اختیار سالن‌داران انتقاد شده بود، این روند در سال 99 و با ادامه تعطیلی سینماها مشکل‌ساز شده است. گروهی از سالن‌داران با اعلام اینکه ضرر و زیان داده و پول ندارند، تسویه فروش فیلم‌های اکران زمستان را منوط به بازگشایی سینماها کرده‌اند. در این شرایط همین سالن‌داران از دولت هم تقاضای جبران ضرر و زیان‌شان را دارند، آن هم در حالی که درصد پخش‌کننده، صاحب فیلم و سالن‌دار از فروش فیلم مشخص است.

کمپانی فیلمسازی شهاب حسینی رپورتاژ آگهی است

یک رسانه مدعی شد: مطلب هالیوود ریپورتر درباره کمپانی فیلمسازی شهاب حسینی رپورتاژ آگهی است! سایت آرت‌تاکس با اشاره به خبر تاسیس این کمپانی نوشته: «نه آن خبر نیاز به ذوق‌زدگی دارد و نه بازنشر آن به عنوان یک دستاورد هنری مطابق با اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری سینمایی است.»

در ادامه این متن آمده است: «تعداد رسانه‌های مطرح سینمایی در آمریکا بیشتر از تعداد انگشتان 2 دست نیست. چرا این خبر تنها در هالیوود ریپورتر منتشر شده؟ آن هم در دورانی که به خاطر تعطیلی سینماها، آن‌ور آبی‌ها هم با معضل کمبود خبر گرفتارند و از روی دست هم اخبار را کپی می‌کنند؟ من به شما می‌گویم: این خبر نیست؛ یک رپورتاژ آگهی ا‌ست که به سفارش کمپانی «پل مدیا» و در ازای مبلغ مشخصی به چاپ رسیده است.»

هزینه‌های عریض و طویل صداوسیما

و اما بشنوید از واکنش‌ها به هزینه‌های عریض و طویل صداوسیما. شهاب اسفندیاری، کارشناس رسانه و رئیس دانشگاه صداوسیما، در بخشی از یادداشتش درباره حواشی دستمزد چهره‌های معروف در تلویزیون نوشته است: «کل بودجه دریافتی صداوسیما از بیت‌المال که کمتر از سالی 2 هزار میلیارد تومان است، حتی کفاف پرداخت حقوق 37 هزار نفر کارمند و 14 هزار نفر بازنشسته این سازمان را نمی‌دهد. این سازمان سالانه حدود سه هزار میلیارد تومان حقوق می‌دهد. در نتیجه صداوسیما از چهره‌های مشهور دعوت می‌کند، برای اینکه مجبور است هزینه‌ تقریباً تمام برنامه‌های تلویزیونی را از محل آگهی و حامی مالی تامین کند.»


بعد از انتشار این یادداشت 2 واکنش از سوی طیف‌های مختلف منتقدان صداوسیما دیده شد؛ وحید یامین‌پور بودجه صداوسیما را بیشتر از رقم اعلام‌شده دانست و نوشت: «بودجه صداوسیما با احتساب برداشت 150 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی بیش از پنج هزار میلیارد تومان است.»

همچنین مهدی خرمدل، خبرنگار سینمایی، نوشت: «خب، بیخود کردید این تعداد در صداوسیما استخدام کردید که سالانه سه هزار میلیارد تومان فقط حقوق پرسنل بدهید و اگر چیزی ماند، خرج تولید کنید. یک لشکر را از صداوسیما بیرون بریزید و با پولش برنامه بسازید و گرفتار امثال روبیکا نباشید.»

او ادامه داد: «سازمان صداوسیما در یک مجموعه زمین بسیار عظیم قرار گرفته که فقط نگهداری فضای سبزش هزینه میلیاردی دارد، اما همه شبکه‌های حرفه‌ای از بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان تا تلویزیون مرکزی چین در یک ساختمان خلاصه می‌شود! این مجموعه را خودتان غیرحرفه‌ای و گران اداره می‌کنید.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها