کد خبر: 402086
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۲:۳۱
| |

جنجال ترامپ در توئیتر بر سر جایزه «نوبل خبرنگاری»

دونالد ترامپ روز یکشنبه در چند توئیت ضمن حمله به جایزه نوبل و تغییر املای انگلیسی آن از املای اصلی Nobel به Noble (شرافت) تمسخر کاربران اینترنتی را در پی داشت و در انتها پرسید: آیا طعنه کارکرد داشت؟

جنجال ترامپ در توئیتر بر سر جایزه «نوبل خبرنگاری»
کد خبر: 402086
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۲:۳۱

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتش نوشت: آیا کسی تاکنون معنی یک به اصلاح جایزه شرافت (Noble not Nobel) را به ویژه در ارتباط با کار خبرنگاران و روزنامه نگاران دانسته است؟ شرافت یعنی داشتن یا نشان دادن کیفیتهای شخصی خوب یا آرمانها و اصول اخلاقی متعالی. آیا طعنه کارکرد داشته است؟

این توئیت او در حالی منتشر شد که لغات Nobel و Noble Prize در صدر ترندهای توئیتر در بعدازظهر یکشنبه بعد از یک سری توئیتهای ترامپ با محتوای حمله به رسانه‌های خبری بر سر پوشش عادتهای کاری وی و تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات آمریکا قرار گرفتند.


ترامپ در رشته توئیت‌هایی به نیویورک‌تایمز در پی مقاله اخیرش درباره زندگی شخصی وی و عادتهای کاری او در ضمن بحران شیوع کروناویروس حمله کرد.


ترامپ این گزارش را «ساختگی» و نوشته شده توسط یک خبرنگار درجه سه که «هیچ چیز درباره من نمی‌داند» دانست.


او در ادامه توئیتهایش عنوان کرد: کسانی که من و تاریخ کشور ما را می‌دانند می‌گویند که من سختکوش‌ترین رئیس جمهور تاریخمان هستم. من زیاد در این مورد نمی‌دانم اما من یک فرد سختکوش هستم و احتمالا در سه سال و نیم گذشته از دور اول ریاست جمهوری خودم بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخمان کار انجام داده‌ام. رسانه‌های اخبار دروغ از آن متنفر هستند.


او در توئیتهای بعدی خود که بعدا پاک شدند، پرسید آیا گزارشگرانی که به ادعای او «جوایز Noble را برای کارشان در حوزه روسیه و روسیه و روسیه دریافت کردند و غلط بودن تمامی مطالبشان اثبات شد جوایز محبوب Noble خود را پس خواهند داد تا آنها را به خبرنگاران و روزنامه نگاران واقعی که منظور را درست دریافت کردند، بدهند؟»


رئیس جمهور آمریکا در ادامه توئیتهایش عنوان کرد: باید شکایتهایی علیه همه از جمله سازمانهای اخبار دروغ مطرح شود تا این بی عدالتی وحشتناک اصلاح شود.

آیا در میان همه وکلای بزرگی که موجود هستند فرد اقدام کننده‌ای داریم؟ چه زمان کمیته شرافت اقدام می‌کند؟ بهتر است سریع اتفاق بیفتد.


این اظهارنظرهای ترامپ با واکنش‌هایی سریع در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و تعدادی از کاربران به تغییر املایی او درخصوص به کار بردن لغت Noble به جای Nobel پرداخته و عده‌ای نیز متذکر شدند که جایزه نوبلی برای خبرنگاری وجود ندارد.


سال گذشته میلادی نشریات نیویرک‌تایمز و وال استریت ژورنال از بابت گزارش‌هایشان درباره رئیس جمهور آمریکا که البته مربوط به تحقیقات درباره مداخله روسیه نبودند جایزه پولیتزر را دریافت کردند.


یک کاربر نوشت: من به همسرم گفتم فردی جایزه نوبل را با پولیتزر اشتباه گرفته، املای آن را غلط نوشته و سپس املای لغت همبرگر را هم غلط نوشته است و همسرم بلافاصله گفت: او ترامپ است درسته؟! این فرد آنقدر احمق است که وقتی کسی کاری احمقانه انجام دهد فورا او نام او به ذهن می‌رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها