کد خبر: 402087
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۵:۰۰
| |

کلانتری: تسخیر سفارت آمریکا را قبول ندارم

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه تسخیر سفارت آمریکا را قبول ندارد، تاکید کرد که ما آنارشسیت نبودیم. کلانتری در ادامه بیان کرد اگر کسی را نمی‌خواستیم، خیلی راحت بیرون می‌کردیم. کلانتری گفت که اما اینکه من خوشم نمی‌آید بریزم آتش بزنم بُکشم! این رسم کشورداری نیست.

کلانتری: تسخیر سفارت آمریکا را قبول ندارم
کد خبر: 402087
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برادر کوچکتر موسی کلانتری وزیر راه در دولت ابوالحسن بنی صدر است، که هم‌اکنون به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کند. وی در دولتهای پیشین بیش از 12 سال وزیر کشاورزی ایران بوده است.

کلانتری همچنین وزیر کشاورزی در سال پایانی دولتهای میر حسین موسوی، وزیر در دولت‌های اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی و همچنین وزیر کشاورزی در 3 سال اول دولت اول محمد خاتمی بود.

گفت و گوی رسانه عبدی مدیا با این سیاستمدار و فعال سیاسی، و نظر او را در رابطه با اشغال سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام را در پی می خوانیم:

* نظر شما درباره تسخیر سفارت آمریکا چه بود به نظر شخص شما این حرکت چقدر به جریان انقلاب کمک کرد.

من اصل این موضوع یعنی تسخیر سفارت را قبول ندارم. چرا که ما بالاخره در یک جامعه جهانی زندگی می کنیم و یک اصولی را پذیرفته ایم. شما (دانشجویان) خیلی راحت می توانستید با آمریکا قطع رابطه کنید. می توانستید سفیر آمریکا را از کشور اخراج کنید، می توانستید سفارت آمریکا را تعطیل کنید. ولی اینکه یک مشت دانشجو بخواهند از دیوار بالا بروند و . . . دانشجو که نماینده مردم نیستند، نماینده ملت نیستند. خب در این سفارتخانه جاسوسی می کردند جاسوس ها را بیرون می کردید. ما حق نداریم به کشوری بگوییم بیایند در کشور سفارتخانه باز کنند وبعد بخواهیم بریزیم تسخیر کنیم، اشغال کنیم، گروگان بگیریم! دردولت هم توجیه هایی می کنند خانم ابتکار یا آقای بی طرف این اقدامشان را توجیه کنند این اقدام توجیه پذیر نیست.

* توجیه این افراد چه بود؟

من نمی دانم باید از خودشان سوال کنید. ما که آنارشیست نبودیم! ما یک کشور با تمدن چندهزارساله هستیم. کسی را نمی خواستیم خب خیلی راحت بیرون می کردیم. تعطیل می کردیم. الان مثلاً ما اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم سفارتش را تعطیل کردیم رابطه ای هم نداریم. این حق ماست.

این اعتقاد ماست که دولت ما مجلس ما به یک تصمیم رسیده و از نظر حقوقی باید اجرا کنیم. ولی اینکه من خوشم نمی آید بریزم آتش بزنم بُکشم! این رسم کشور داری نیست. این برای گروه های انقلابی خودسر، ممکن است یک کاری بکنند. ولی حکومت باید با آنها برخورد می کرد. ما دولت داشتیم.

اینکه من انقلابی ام باید خلاف سیاست های دولت رفتار کنم. غلط می کنم. . .

منبع: دیدبان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها