عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ویروس کرونا بسیاری از قاعده‌ها را تغییر خواهد داد

عباس سلیمی‌نمین گفت: باید زیاده‌خواهی‌ها را کنار گذاشت تا حمیت لازم برای رها کردن جامعه از شر کرونا تشکیل شود. تاکید می‌کنم، کرونا پدیده‌ای بسیار خطرناک است و اکنون مجال مناسبی برای سیاسی‌کاری و رقابت‌های جناحی و گروهی نیست.

ویروس کرونا بسیاری از قاعده‌ها را تغییر خواهد داد
کد خبر: 402138
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا ایران را همچون بسیاری از کشورهای جهان با وضعیتی پیچیده مواجه کرده است. شرایطی که عباس سلیمی‌نمین آن را بسیار نگران کننده می‌داند. مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران معتقد است شیوع ویروس کرونا بسیاری از قاعده‌ها را تغییر خواهد داد و به همین دلیل باید زیاده‌خواهی‌ها را کنار گذاشت تا حمیت لازم برای رها کردن جامعه از شر ویروس کرونا تشکیل شود. او تاکید می‌کند ویروس کرونا پدیده‌ای بسیار خطرناک است و اکنون مجال مناسبی برای سیاسی‌کاری و رقابت‌های جناحی و گروهی نیست.

عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: شرایط فعلی بسیار نگران‌کننده است. به همین دلیل لازم است گروه‌های سیاسی و آنهایی که همیشه اصرار به جدل و حاشیه‌سازی دارند با درک موقعیت همه انرژی‌شان را صرف اداره بحران کنند. اگر عده‌ای همچنان افراط و تفریط کردند، عقلای قوم باید پیشقدم شوند و همه را به آرامش دعوت کنند. (بیشتر بخوانیم)

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا در ادامه سخنانش گفت: مردم به خوبی می‌فهمند چه کسی و چه کسانی فرصت‌طلبی خواهند کرد. پس بهتر است سیاسیون به حکم عقل بنا را بر فعالیتی بی‌حاشیه و توأم با تاثیرگذاری بگذارند و با کنار گذاشتن اختلافات و مطالبه‌ها، همه توان‌شان را بر عبور از بحران متمرکز کنند. (بیشتر بخوانیم)

سلیمی‌نمین توضیح داد: همان‌طور که مشاهده شد، در اسپانیا جدایی‌طلبان باسک، فعالیت‌های جدایی‌طلبانه‌شان را متوقف کردند و همچنین مردم فرانسه بعد از چند سال راهپیمایی‌هایی اعتراضی‌شان را تعطیل کردند تا بتوانند به روند قطع زنجیره کرونا در کشورشان کمک کنند. اما در ایران متاسفانه بعضی از سیاسیون فرصت‌طلبی می‌کنند. در این باره می‌توان به نامه‌ای با 145 امضا اشاره کرد که از رهبری طلب رفع حصر کرده بودند که به دلیل شرایط حاکم، بازتاب چندانی نداشت. تندروهای مجلس آتی هم از این قاعده مستثنی نیستند و باید بدانند حاشیه‌سازی و فعالیت‌های جنجال‌برانگیز قطعاً از نگاه مردم مردود است و جامعه به حاشیه‌سازان واکنش لازم را نشان خواهند داد. اگر هم متوجه شرایط نشوند، از طریق عقلا ترمزشان کشیده خواهد شد.

او در ادامه افزود: کرونا بسیاری از روال‌ و قاعده‌ها را تغییر خواهد داد. به همین دلیل باید زیاده‌خواهی‌ها را کنار گذاشت تا حمیت لازم برای رها کردن جامعه از شر کرونا تشکیل شود. تاکید می‌کنم، کرونا پدیده‌ای بسیار خطرناک است و اکنون مجال مناسبی برای سیاسی‌کاری و رقابت‌های جناحی و گروهی نیست. (بیشتر بخوانیم)

عباس سلیمی‌نمین در پایان صحبت‌هایش گفت: با وجود این تاکیدات، گروهی از همین حالا رقابت را برای تصاحب کرسی ریاست مجلس شروع کرده‌اند که البته باید گفت، رسانه‌های اصلاح‌طلب هم با هدف اختلاف‌افکنی با جوسازی‌هایی آقای میرسلیم را گزینه‌ای مناسب برای ریاست مجلس مطرح می‌کنند. این نوع رفتارها در حالی از سوی عده‌ای سر می‌زند که معلوم است میرسلیم جایگاهی برای ریاست مجلس ندارد. (بیشتر بخوانیم)

چکیده گفت‌وگو با عباس سلیمی‌نمین

میرسلیم جایگاهی برای ریاست مجلس ندارد

بعضی از سیاسیون فرصت‌طلبی می‌کنند

ترمز تندروها از طریق عقلا کشیده خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها