کد خبر: 402144
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم| مجلس در ایران موضوعیت خود را از دست داده است

جواد امام گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا گرفتاری‌های زیادی در کشور به وجود آورده است، احتمالاً عقلا دست به کار شوند و مجلس‌نشینان را از افراط و تفریط منصرف کنند تا ماموریت مهمی چون گذر از بحران کرونا بتواند به سرانجامی مطلوب و لازم برسد.

مجلس یازدهم| مجلس در ایران موضوعیت خود را از دست داده است
کد خبر: 402144
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم در حالی از روز 8 خرداد کار خود را آغاز می‌کند که از همین حالا هرچند بر سر ریاست مجلس یازدهم بین اصولگرایان اختلاف افتاده اما به نظر می‌رسد آن‌ها در انتقاد از دولت در یک موضع واحد هستند. البته باید تا شروع مجلس یازدهم تحمل کرد و رویکردهای نمایندگان این مجلس را نسبت به سال پایانی دولت حسن روحانی دید.

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: اتفاق‌هاِی رخ‌داده در این چند مدت باعث شده مجلس در ایران موضوعیت خود را از دست بدهد؛ به عنوان مثال وقتی به دلیل شیوع کرونا مجلس را 2 ماه تعطیل می‌کنند یا نمایندگان در انتخاباتی کاملاً غیررقابتی و کم‌رأی انتخاب می‌شوند، قبل از هر کاری لازم است مجلس جایگاه و اعتبارش را به دست آورد. در واقع مجلسی که الان می‌بینیم دیگر در رأس امور نیست و نمی‌تواند حرف اول و‌ آخر را بزند.

این فعال سیاسی در ادامه سخنانش گفت:‌ این مجلس نمی‌تواند در برابر نافرمانی و بی‌نظمی‌ها مانع‌تراشی کند؛ وقتی بودجه سال 99 با آن شکل و فرم به تصویب رسید متوجه شدیم مجلس، مجلسی نیست که بتواند تاثیرگذاری خاصی از خودش به جا‌ بگذارد.

او توضیح داد:‌ با توجه به سابقه سیاسی‌ نمایندگان مجلس آینده و شناختی که از روحیه و رفتارشان موجود است، تلاش‌شان را به کار خواهند گرفت تا دولتی که سال پایانی‌اش را پشت سر می‌گذارد در افکار عمومی به عنوان دولتی موفق به تصویر کشیده و شناخته نشود.

امام ادامه داد: با این حال باید اذعان داشت، مجلس یازدهم برای اینکه هزینه سنگینی نپردازد‌ به فکر ساقط کردن دولت نخواهد افتاد. چون آنها در همه این سال‌ها هزینه زیادی داده‌اند و جایگاه‌شان را دچار تزلزل دیدند. به همین دلیل برای تکرار نشدن حاشیه‌نشینی سعی خواهند کرد‌ کمی از تندروی بکاهند. البته بعید است مجلس یازدهم بنای همراهی با دولت داشته باشد.

او تاکید کرد:‌ با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا گرفتاری‌های زیادی در کشور به وجود آورده است، احتمالاً عقلا دست به کار شوند و مجلس‌نشینان را از افراط و تفریط منصرف کنند تا ماموریت مهمی چون گذر از بحران کرونا بتواند به سرانجامی مطلوب و لازم برسد. شاید هم ساختار قدرت تصمیم بگیرد وارد حاشیه‌سازی‌های مجلس یازدهم شود. به هر حال شرایط نسبت به پیش از کرونا کاملاً متفاوت است و گروه‌ها نمی‌توانند هر آنچه را که فکر می‌کنند‌ انجام دهند.

جواد امام در پایان صحبت‌هایش گفت: هر نوع تقابل و تندروی برای مجلس یازدهمی‌ها مصداق بارز خودزنی خواهد بود.

چکیده گفت‌وگو با جواد امام

-مجلسی که الان می‌بینیم دیگر در رأس امور نیست


-مجلس یازدهم به فکر ساقط کردن دولت نخواهد افتاد


-تندروی برای مجلس یازدهمی‌ها خودزنی خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها