کد خبر: 402155
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شکاف حاکمیت و مردم چگونه برطرف می‌شود؟

نجفقلی حبیبی گفت: نظام تصمیم‌گیری باید این را در نظر بگیرد که با شفاف‌سازی، گریز از تبعیض، فساد ستیزی، عدالت‌محوری و... می‌تواند مردم را به یکدیگر و در نتیجه افکار عمومی را به حاکمیت نزدیک کند.

شکاف حاکمیت و مردم چگونه برطرف می‌شود؟
کد خبر: 402155
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شکاف حاکمیت و مردم یکی از مسائل است که این روزها درباره آن صحبت می شود. مساله ای که نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم به آن اشاره می کند و تاکید دارد که شکاف حاکمیت و مردم هر چه سریعتر برطرف شود.

نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: مردم در این روزهایی که همه نگران سلامت‌شان هستند به خوبی توصیه‌های بهداشتی را رعایت و با حاکمیت همراهی می‌کنند. ای کاش شرایط به گونه‌ای بود که این هم‌صدایی را همیشه تجربه می‌کردیم.

این قرآن‌پژوه در ادامه سخنانش گفت: در قرآن هم بارها به اتحاد و دوری جستن از کینه‌توزی و اختلاف‌افکنی توصیه شده است. امر مهمی که متاسفانه در جامعه ما کمتر مشاهده و در نتیجه، خسران‌های زیادی به اتحاد مردم و منافع عمومی وارد کرده است.

او همچنین توضیح داد: نظام تصمیم‌گیری باید این را در نظر بگیرد که با شفاف‌سازی، گریز از تبعیض، فسادستیزی، عدالت‌محوری و... می‌تواند مردم را به یکدیگر و در نتیجه افکار عمومی را به حاکمیت نزدیک کند. نظام ما بر پایه بایدها و نبایدهای دین اسلام بنا شده است و به همین دلیل،‌ تجادل و درگیری آن هم با شدت و حدتی که هست‌ اصلاً در شأن ما نیست.

حبیبی ادامه داد: مساله دیگر این روزها این است که گروهی از مردم بیشتر از کرونا از بی‌پولی و گرفتاری می‌ترسند. این درست که دولت به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم‌‌پیمانانش دچار مشکل منابع مالی است، اما در همین شرایط هم اگر اراده‌ای قوی و لازم وجود داشته باشد، دست‌گیری از فقیران سخت نیست. به هر حال ایران کشوری غنی است و با مدیریت صحیح دارایی‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات قشر آسیب‌پذیر را از بین ببریم.

نجفقلی حبیبی در پایان گفت‌: متاسفانه در کشور ما فساد بیداد می‌کند و رانت‌خواری بدعت شده است. منابع مالی ایران به قدری هست که بتوانیم مانع‌ها را از پیش رو برداریم. اما سوءاستفاده و سوءمدیریت بیت‌المال را حیف‌ومیل می‌کند.

چکیده گفت‌وگو با نجفقلی حبیبی

قرآن بارها به اتحاد و دوری جستن از کینه‌توزی توصیه کرده است

گروهی از مردم بیشتر از کرونا از بی‌پولی می‌ترسند

اگر اراده‌ای قوی و لازم باشد، دست‌گیری از فقیران سخت نیست

متاسفانه رانت‌خواری بدعت شده است

ای کاش هم‌صدایی کرونایی را همیشه تجربه می‌کردیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها