برزیلی‌ها درباره استیضاح بولسونارو اختلاف‌نظر دارند

بر اساس یک نظرسنجی، برزیلی‌ها بر سر استیضاح رئیس جمهورشان، با وجود اینکه اکثریت بر این باورند که اتهامات مطرح شده از سوی وزارت دادگستری علیه او درباره مداخله در امور سیاسی با هدف سیاسی بوده است، اختلاف‌نظر دارند.

برزیلی‌ها درباره استیضاح بولسونارو اختلاف‌نظر دارند
کد خبر: 402307
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ ۱۵:۰۳:۲۹

اعتمادآنلاین| نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه Datafolha نشان می‌دهد که 48 درصد مخالف استیضاح ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل هستند و 45 درصد هم می‌خواهند او استیضاح شود.

سرجیو مورو، وزیر سابق دادگستری برزیل که جمعه گذشته استعفا کرد، رئیس جمهوری این کشور را به تلاش برای دخالت در تحقیقات حساس پلیس درباره اعضای خانواده‌اش متهم کرده بود. بولسونارو این اتهامات را بی‌پایه و اساس می‌داند. همچنین 52 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که مورو حقیقت را می‌گوید و تنها 20 درصد بولسونارو را مسئول می‌دانند.

در حالی که برزیلی‌ها درباره استیضاح بولسونارو اختلاف‌نظر دارند، تعداد آن‌هایی که بر این باورند که بولسونارو باید استعفا دهد،‌ از 37 درصد به 46 درصد رسیده است. همچنین مخالفان با این مساله از 59 درصد به 50 درصد رسیده‌ است.

دلیل اصلی این اختلاف‌نظر درباره بولسونارو رسیدگی او به مساله همه‌گیری ویروس کروناست. در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که 45 درصد از برزیلی‌ها رسیدگی او را به این مساله بد یا وحشتناک می‌دانند اما 27 درصد گفتند که او به خوبی یا عالی به این مساله رسیدگی کرده است.

نظرسنجی مذکور همچنین مشخص کرد که میزان حمایت‌های مثبت از بولسونارو از 30 درصد به 33 درصد رسیده و میزان عدم رضایت از 36 درصد به 38 درصد افزایش داشته است. نظرسنجی اخیر از میان 1503 تن در روز دوشنبه به صورت تلفنی انجام شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها