«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مجلس یازدهم| چه کسی رئیس کمیسیون اقتصادی می‌شود؟

کمیسیون اقتصادی یکی از کمیسیون‌های مهم پارلمان است و حالا به نظر می‌رسد در مجلس یازدهم 2 رقیب اصلی دارد: یک سو محمدرضا پورابراهیمی رئیس سه‌ساله کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایستاده و طرف دیگر سید شمس‌الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد.

مجلس یازدهم| چه کسی رئیس کمیسیون اقتصادی می‌شود؟
کد خبر: 402310
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رایزنی‌ها برای تصرف صندلی ریاست و کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم بعد از پایان مرحله اول انتخابات مجلس یازدهم آغاز شد و حالا خبرهایی از سهم‌خواهی‌ها برای تکیه زدن بر صندلی ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم شنیده می‌شود. کمیسیون اقتصادی یکی از کمیسیون‌های مهم مجلس یازدهم است که به نظر می‌رسد رقابت جدی‌ای بر سر صندلی ریاست آن شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین ، از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس دهم و قبل از آن، 9 نماینده به مجلس یازدهم راه یافته‌اند. علی‌اکبر کریمی نماینده اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس‌های هشتم تا دهم، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی در مجالس نهم و دهم، رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی در مجالس نهم و دهم، محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی در مجالس نهم و دهم، کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا و عضو کمیسیون اقتصادی در مجالس هفتم، هشتم، نهم و دهم، روبرت بگلریان عضو کمیسیون اقتصادی در مجالس هفتم تا نهم، محمد باقری‌بنایی نماینده بناب و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم و محمد علیپور نماینده ماکو و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم از منتخبانی هستند که سابقه حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را دارند.

از نمایندگان تازه‌راه‌یافته هم چهار منتخب با توجه به داشتن مدرک دکتری اقتصاد ممکن است به کمیسیون اقتصادی بروند؛ از جمله مهدی طغیانی نماینده اصفهان، سید احسان خاندوزی نماینده تهران، محسن زنگنه دکتری اقتصاد، محسن علی‌زاده دکتری اقتصاد و سید شمس‌الدین حسینی نماینده تنکابن و وزیر اسبق اقتصاد.

در این میان محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده کرمان تجربه سه سال ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را دارد.

اما با توجه به حضور سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد محمود احمدی‌نژاد به نظر نمی‌رسد که پورابراهیمی رقیبی جدی برای تکیه زدن بر صندلی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم باشد. به هر حال به نظر می‌رسد شاهد رقابت سید شمس‌الدین حسینی و محمدرضا پورابراهیمی داورانی برای تصرف کرسی ریاست کمیسیون اقتصادی باشیم.

گفتنی است حسینی پیش از این اعلام کرده که برای ریاست مجلس یازدهم کاندیدا می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها