کد خبر: 402367
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۰۹:۵۳:۱۸
| |

بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد برای مقابله با کرونا کمک می‌کند

رئیس کمیته امداد از کمک 190 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به این نهاد برای مقابله با شیوع کرونا در خانواده‌‎های تحت حمایت خبر داد.

بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد برای مقابله با کرونا کمک می‌کند
کد خبر: 402367
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۰۹:۵۳:۱۸

اعتمادآنلاین| سیدمرتضی بختیاری با تقدیر از توجه ویژه بنیاد مستضعفان به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد گفت: بنیاد مستضعفان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در کشور تاکنون 190 میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و مقابله با این بیماری در خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان، در اختیار این نهاد قرار داده است.

وی با اعلام جزئیات کمک‌های بنیاد مستضعفان به کمیته امداد، افزود: بنیاد مستضعفان در مرحله نخست 30 میلیارد تومان اعتبار به منظور پیشگیری و کنترل شیوع کرونا در جامعه هدف، در اختیار کمیته امداد قرار داد که این رقم با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج، مادران شیرده و باردار و سالمندان به صورت نقدی برای تهیه اقلام بهداشتی مقابله با کرونا به سرپرستان خانواده اختصاص یافت. بخشی از این اعتبار به صورت نقدی و مابقی از طریق تهیه بسته‌های بهداشتی، در اختیار مددجویان قرار گرفت. همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان نیز از سوی بانک سینا وابسته به بنیاد مستضعفان به همین منظور به کمیته امداد تخصیص یافته و به مددجویان این نهاد ارائه شد.

رئیس کمیته امداد همچنین به کمک 40 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان اشاره و تاکید کرد: این مبلغ برای کمک به نیازمندان واجد شرایط غیر تحت حمایت امداد، با تمرکز بر ساکنان حاشیه شهرها و با اولویت افرادی که مشاغل و درآمد آنها بر اثر کرونا دچار مشکل پیش‌بینی شده بود که براساس سرانه خانوار یک نفره 150 هزار تومان، 2 نفره 250 هزار تومان، سه نفره 350 هزار تومان، چهار نفره 450 هزار تومان، پنج نفره و بیشتر 500 هزار تومان پرداخت شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بختیاری خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در ادامه کمک‌های خود به مددجویان و نیازمندان، مبلغ 115 میلیارد تومان نیز در اختیار استان‌های مختلف قرار داد که این رقم نیز میان خانواده‌های مستمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها