رئیس سازمان بهزیستی کشور:

کمتر از 1.5 درصد مراکز شبانه‌روزی بهزیستی به کرونا آلوده هستند

کمتر از 1.5 درصد کل مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی به ویروس کرونا آلوده هستند.

کمتر از 1.5 درصد مراکز شبانه‌روزی بهزیستی به کرونا آلوده هستند
کد خبر: 402392
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پرسنل زحمتکش و فداکار سازمان بهزیستی کشور از هفته اول بهمن ماه تا کنون، در حال تلاش و مجاهدت برای حفاظت از جان مددجویان سازمان در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی کشور هستند، گفت: سالمندان، معلولان جسمی-حرکتی و ذهنی، بیماران روانی مزمن و همچنین فرزندانی که در مراکز نگهداری به سر می برند از جمله افرادی هستند که به شکل شبانه روزی در مراکز سازمان بهزیستی به سر می‌برند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه‌ای که برای مقابله با شیوع کرونا انجام شده است، افزود: تا کنون کمتر از 1.5 درصد کل مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی آلوده به ویروس کرونا شده‌اند. با تلاش شبانه روزی بیش از 20 هزار پرسنل این مراکز شامل پرستاران، بهیاران، مادریاران، پدریاران، مددکاران و تمام کسانی که در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی کشور مشغول فعالیت هستند، شرایط مناسبی برای نگهداری بیش از 50 هزار معلول و سالمند و 10 هزار فرزند که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند، فراهم شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: به پاس زحمات این عزیزان و جهت قدردانی از تلاش‌های آنها با مساعدت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبلغ 500 هزارتومان به هر یک از این پرسنل اختصاص داده و روی کارت آنها شارژ شد تا نشان دهیم ما قدردان زحمات آنها هستیم. این افراد از بهمن ماه تا کنون به شکل شبانه‌روزی جهت حفظ جان و سلامت مددجویان عزیزی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند تلاش کردند و فداکارانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شبانه‌روزی در خدمت آنها بودند.

قبادی‌دانا ادامه داد: بر خلاف آنچه در برخی از کشورها شاهد بودیم که کسانی که متولی نگهداری سالمندان و معلولان بودند، بعضا مراکز فعالیت خود را ترک کردند یا آمار بالای تلفات انسانی باعث تاسف و نگرانی شد،در کشور ما با همت و اهتمام ویژه‌ای که مردم برای نگهداری و حفظ شان و منزلت سالمندان دارند تا کنون نتایج خوبی را شاهد بودیم. البته تلاش ما ادامه خواهد داشت تا این بیماری کنترل شود و تا در مهار آن موفق شویم اجازه نمی‌دهیم این بیماری جان عزیران ما را تهدید کند.

وی با اشاره به آغاز پویش «همدلی مومنانه» به دعوت مقام معظم رهبری برای فعالیت جهادی برای بهبود وضعیت معیشتی مردمی که در بحران کرونا از نظر معیشتی دچار آسیب شدند، تصریح کرد: جهت بهبود وضعیت معیشتی مددجویان سازمان بهزیستی در سراسر کشور تمام همت و تلاش خودمان را صرف می‌کنیم و این پویش توسط بهزیستی در سراسر کشور فعال شده و مردم می‌توانند جهت کمک به هم نوعان خود که تحت پوشش بهزیستی هستند، کمک‌ها را به حساب سازمان بهزیستی واریز کنند تا به شکل شفاف به دست مددجویان بهزیستی برسد و گزارش این کمک‌ها نیز سپس به سمع و نظر ملت ایران می‌رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها