«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دانشمندان به دنبال روشی انتحاری برای رسیدن به واکسن کرونا هستند

هرچند دانشمندان در سرتاسر جهان روی 77 واکسن کووید-19 کار می‌کنند و 6 مورد از این تحقیقات به آزمایش‌های بالینی رسیده، اما زمان‌بر بودن این روند آنها را به فکر اقدامات خطرپذیرتری انداخته است.

دانشمندان به دنبال روشی انتحاری برای رسیدن به واکسن کرونا هستند
کد خبر: 402460
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۸ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هرچند دانشمندان در سرتاسر جهان روی 77 واکسن کووید-19 کار می‌کنند و 6 مورد از این تحقیقات به آزمایش‌های بالینی رسیده، اما زمان‌بر بودن این روند آنها را به فکر اقدامات خطرپذیرتری انداخته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌ها خبر دادند، در حالی که تقریباً تمامی ویروس‌شناسان جهان مشغول تحقیق در مورد شیوه مبارزه با ویروس کرونای جدید هستند، اما تجربه نشان داده واکسن بیماری کووید-19 تا قبل از 18 ماه آینده به بازار نخواهد آمد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت این واکسن به صورت محدود و برای افرادی همچون کادر درمانی که با این ویروس مستقیماً سر و کار دارند آماده خواهد شد.

کارشناسان تاکید می‌کنند تاثیرگذاری واکسن بر ویروس تنها ملاک موفقیت آزمایش‌های آنها نیست، بلکه باید بررسی‌های همه‌جانبه‌ای در مورد امن بودن آن و عدم تاثیر منفی آن بر بدن انسان نیز انجام شود.

با این حال چند نشریه آمریکایی در گزارش‌های جداگانه‌ای از ایده جدید دانشمندان برای تسریع رسیدن به واکسن سخن می‌گویند.

بر اساس این ایده خطرناک که به آزمایش چالش‌گرانه مشهور است، افراد داوطلب ابتدا واکسن را دریافت می‌کنند و سپس در معرض ویروس قرار می‌گیرند تا میزان تاثیرگذاری واکسن مستقیماً روی آنها بررسی شود.

در این میان مشکلی که محققان پیش رو دارند این است که این تحقیقات به چند صد نفر از جوانان داوطلب نیاز دارد که انواع آزمایش‌ها روی آنها انجام شود.

اما مشکل بزرگ‌تر آن است که کووید-19 ثابت کرده افراد کم‌سن و سال را هم همانند افراد سالخورده می‌کشد و در آمار مرگ‌ومیرها افراد سالم هم به چشم می‌خورند؛ پس این امر به مثابه صدور حکم اعدام برای افراد داوطلب است، در حالی که دارویی هم برای این بیماری وجود ندارد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، 35 عضو مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به اداره غذا و داروی این کشور از این ایده حمایت کرده و گفته‌اند شرایط فعلی آمریکا مشابه شرایط جنگ است و باید از سنت کمک گرفتن از افراد داوطلب در این زمینه استفاده کرد تا بتوان از این طریق به نجات جان بقیه مردم پرداخت.

این در حالی است که اداره غذا و داروی آمریکا همچنان در مقابل این پیشنهاد مقاومت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها