کد خبر: 402468
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۵:۳۳:۲۴
| |

رییس سازمان خصوصی سازی؛

300 هزار میلیارد تومان سهام عدالت امسال وارد بورس می‌شود

 رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در سال جاری 300 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های سهام عدالت را وارد بورس می‌کنیم و به این ترتیب بورس ایران با 60 میلیون سهامدار، به بزرگترین بورس دنیا تبدیل می‌شود.

300 هزار میلیارد تومان سهام عدالت امسال وارد بورس می‌شود
کد خبر: 402468
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۵:۳۳:۲۴

اعتمادآنلاین| «علیرضا صالح» امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری تشریح جزییات آزادسازی سهام عدالت، اظهار داشت: لایحه آزادسازی سهام عدالت دو سال پیش تقدیم مجلس شد و مجلس ایرادی مبنی بر فقدان اذن رهبری را مطرح کرد؛ به این ترتیب رئیس‌جمهوری این موضوع را با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشت و شب گذشته رهبری با صدور ابلاغیه‌ای اجازه آزادسازی سهام عدالت را به ما دادند.

وی اظهار داشت: با توجه به اجازه رهبر معظم انقلاب در راستای آزادسازی سهام عدالت، مشمولان سهام عدالت یک ماه فرصت دارند تا در خصوص مدیریت سهام خود تصمیم‌گیری کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مالکان سهام عدالت باید در خصوص تعیین مدیریت سهام خود به سامانه مراجعه کنند، اظهار داشت: از صبح امروز 22 سرور را بارگذاری کردیم و در اختیار مشمولان قرار داده‌ایم که طبق آمار موجود ساعت 10 و 30 دقیقه صبح شاهد مراجعه نخستین مشمول به سایت بودیم.

صالح خاطرنشان کرد: حدود 50 هزار نفر وارد سامانه شده‌اند و افرادی که به صورت مستقیم به دنبال مالکیت سهام خود هستند برای جلوگیری از ایجاد مشکل به صورت محدود می‌توانند به معامله سهام خود بپردازند.

وی با بیان اینکه شورای عالی بورس باید نحوه خرید و فروش سهام عدالت را مشخص کند، اظهار داشت: فردی که در معاملات ثانویه وارد شود محدودیت‌هایی در خرید و فروش دارد اما کسی که غیرمستقیم وارد می‌شود فقط دغدغه مدیریت را دارد و شرکت سرمایه‌گذاری استان کارهای مربوط داخل بورس را انجام می‌دهد.

صالح با اشاره به اینکه سهام هر کس به نام خود فرد است، گفت: فرد برای مدیریت سهام باید کد پستی، کد ملی و شماره تلفن خود را داشته باشد و ما اقدامات لازم برای دریافت کد بورسی را انجام خواهیم داد که پس از دریافت کد بورسی برای احراز هویت، پیامکی به شماره ‌تلفن فرد ارسال خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: مدیریت و استقبال مردم برای انتخاب مدیریت و مالکیت مستقیم و غیرمستقیم را در گام اول ارزیابی می‌کنیم و بعد تصمیمات بعدی گرفته می‌شود.

ایجاد سهام عدالت در سال 85 با اجازه رهبر معظم انقلاب

وی به ایجاد سهام عدالت در سال 85 و با اجازه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شد که باید ظرف 10 سال اقساط سود شرکت‌ها به خزانه واریز می‌شد.

صالح ادامه داد: پس از گذشت این مدت یعنی در سال 95 برای مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهام یک میلیون تومانی و برای سایر افراد سهام 530 هزار تومانی در نظر گرفته شد که در مجموع تعداد سهام‌داران عدالت به 49 میلیون و 100 هزار نفر رسید.

وی به رقم کلی سود واریز شده در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: رقمی بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان به مردم سود واریز شده است اما به دلیل اینکه حدود پنج میلیون نفر شماره شبای خود را اعلام نکرده‌اند بخشی از سودها نزد ما امانت مانده است تا به محض اعلام شماره شبا سود سه سال را یکجا پرداخت کنیم.

صالح با اشاره به اینکه 35 میلیون نفر ارزش سهام 480 تا 530 هزار تومان و مابقی سهام یک میلیون تومانی دارند، گفت: ظرف 10 سال گذشته ارزش هر برگ سهام بیش از 11 برابر شده است.

وی ادامه داد: اکنون دولت به دلیل اینکه سهام چندانی را در اختیار ندارد بنابراین نمی‌تواند عضو جدید بگیرد و در شش ماهه نخست دولت خود را کامل از سهام عدالت جدا خواهد کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: تاکنون سه دوره سود به سهام‌داران عدالت واریز شده است و سود سال 99 نیز پس از جمع‌آوری سود شرکت‌ها به حساب افراد واریز می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها