کد خبر: 402514
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۰۸:۵۵:۲۸
| |

مدیر یک گالری:

کرونا مدیران گالری‌ها را گیج کرده است

یک مدیر گالری درباره وضعیت گالری‌ها در روزهای کرونایی اظهار کرد: با وجود اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه‌های هنری با رعایت برخی شروط داده شده است، اما عملا همچنان بسیاری از گالری‌ها تعطیل هستند.

کرونا مدیران گالری‌ها را گیج کرده است
کد خبر: 402514
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۰۸:۵۵:۲۸

اعتمادآنلاین| سید علی مزارعی، مدیر گالری «شلمان» درباره وضعیت گالری‌ها در چند ماه اخیر که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل بوده‌اند، اظهار کرد: یکی از شروط مطرح شده برای بازگشایی گالری‌ها، نداشتن مراسم افتتاحیه است؛ اما با توجه به اینکه مراسم‌ افتتاحیه در دیده شدن نمایشگاه‌های هنری بسیار موثر هستند، برگزاری نمایشگاه بدون مراسم افتتاحیه چندان فایده‌ای ندارد.

او ادامه داد: البته حتی اگر مجوز برگزاری مراسم افتتاحیه هم وجود داشته باشد، باز هم امکان چنین کاری وجود ندارد؛ چراکه به دلیل شرایط فعلی بازدیدکننده‌های زیادی نخواهیم داشت و طبیعتا اثری هم فروش نمی‌رود.

مزارعی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین، اظهار کرد: برخی از گالری‌ها در این مدت اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین کرده‌اند که فکر نمی‌کنم رونق خوبی داشته باشند. بسیاری از هنرمندان حرفه‌ای به دلایل مختلفی نمایشگاه آنلاین نمی‌گذارند و استقبال چندانی هم از این نمایشگاه‌ها نمی‌شود. در نتیجه اغلب این نمایشگاه‌ها از نظر کیفی در شرایط خوبی قرار ندارند. از سوی دیگر باید این نکته را نیز در نظر داشت که پیشتر اطلاع‌رسانی‌ها وسیع‌تر بود و الان به برخی از شبکه‌های مجازی محدود شده است.

این مدیر گالری یادآور شد: در شرایط فعلی همه ما گیج هستیم و نمی‌دانیم که باید به چه راه‌کاری برسیم و حتی نمی‌دانیم که اگر قرار نیست دفتر تجسمی کاری انجام دهد، خودمان اصلا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ متاسفانه در حال حاضر برخی از گالری‌ها اجاره‌ای هستند و در این چند ماهی که کار نکردند به مشکلات زیادی برخوده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها