قانون جدید فیفا علیه بازیکنان ایرانی!

یکی از قوانین جدید فیفا، بحث آفساید است که فیفا قصد کرده بررسی‌های خود برای تغییر این قانون را دنبال کند. گویا در قانون جدید تمام بدن بازیکن مهاجم باید از بازیکن مدافع جلوتر باشد تا خطای آفساید صورت بگیرد و از این پس، وجود بخشی از بدن در موقعیت آفساید، محاسبه نمی‌شود.

قانون جدید فیفا علیه بازیکنان ایرانی!
کد خبر: 402594
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۶:۱۵:۱۴

اعتمادآنلاین| فدراسیون جهانی فوتبال فیفا قصد دارد یک‌سری قوانین جدید را به بحث داوری مسابقات فوتبال در فدراسیون‌های زیرمجموعه خود اضافه کند که بخشی از این قوانین می‌تواند چالش‌های زیادی را در پی داشته باشد. قرار است برای بازی‌های حذفی، به جای پنالتی، یک قانون عجیب و پیچیده منظور شود و بازیکنان از یک‌سوم زمین با دروازه‌بان تیم مقابل در حالت تک‌به‌تک قرار بگیرند و اگر موفق به گلزنی شدند، آن گل به عنوان شانس صعود به حساب می‌آید.

یکی دیگر از این قوانین جدید، بحث آفساید است که فیفا قصد کرده بررسی‌های خود برای تغییر این قانون را دنبال کند. گویا در قانون جدید تمام بدن بازیکن مهاجم باید از بازیکن مدافع جلوتر باشد تا خطای آفساید صورت بگیرد و از این پس، وجود بخشی از بدن در موقعیت آفساید، محاسبه نمی‌شود.

یک قانون جدید دیگر هم قرار است به قوانین قبلی اضافه شود که شاید برای فوتبالیست‌های ایرانی خاطرات تلخی بسازد. این قانون، کارت زرد فوری داور به بازیکنان معترض است. در صورت تصویب، از فصل آینده هر بازیکنی به داور بازی حمله‌ور شده یا اعتراضی کند، مستقیماً با کارت زرد مواجه شده و در معرض اخراج از زمین قرار می‌گیرد. این قانون برای حفظ آرامش بازیکنان و هواداران حاضر در ورزشگاه است و از حساسیت‌های کاذب هر رقابت کم می‌کند. این در حالی است که فوتبالیست‌های ایرانی عادت کرده‌اند بابت هر سوت به عملکرد داوران اعتراض کنند که این موضوع از این پس می‌تواند برای آن‌ها اخطار‌های گوناگونی در پی داشته باشد.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها