نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

برای تحریک تقاضا در بازار باید بسته های کمکی به اقشار آسیب‌پذیر اعطا کرد/ کاهش سطح درآمد کارگران، سمت تقاضا را متاثر کرد/ لازمه گذار از رکود اقتصادی، تحریک تقاضای داخلی و خارجی است

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت‌: برای تحریک تقاضای داخلی می‌توان از روش‌های مختلف از جمله اعطای بسته‌های کمکی‌ به اقشار آسیب‌پذیر و مردم استفاده کرد تا قدرت خرید داشته و از این طریق تقاضا در بازار ایجاد شود. در حوزه صادرات غیرنفتی نیز با اعطای تسهیلاتی خاص سازوکاری را در نظر داشته باشیم تا تقاضا برای محصولات و خدمات ایرانی ایجاد کنیم.

برای تحریک تقاضا در بازار باید بسته های کمکی به اقشار آسیب‌پذیر اعطا کرد/ کاهش سطح درآمد کارگران، سمت تقاضا را متاثر کرد/ لازمه گذار از رکود اقتصادی، تحریک تقاضای داخلی و خارجی است
کد خبر: 402622
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۰۸:۴۰:۴۶

اعتمادآنلاین| حسین سلاح‌ورزی، با بیان اینکه کرونا در کشور ما نیز مانند همه کشورهای دنیا آثار و تاثیرات زیادی را به همراه داشته است، گفت: به دلیل تاثیرات کرونا موجب شده است که هم از سمت عرضه و هم از سمت تقاضا اقتصاد در بحران قرار گیرد.

وی تشریح کرد: به معنای دیگر به دلیل شرایط قانونی و بهداشتی مجموعه‎ای از بنگاه‌های خدماتی و تولیدی منجر به تعطیلی اجباری شدند. از طرف دیگر مسائل بهداشتی و کاهش سطح درآمد افراد طبقه مزدبگیر و کارگر موجب شده تا تقاضا نیز کاهش یابد.

سلاح ورزی این روند را یک چرخه دانست و ادامه داد: کاهش تقاضا چرخه‌ای است که منجر به کاهش تولید و رکود در اقتصاد خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات مورد نیاز برای گذار از رکود حاصل از کرونا، گفت:‌ باید از طرف دولت‌ها از جمله دولت ایران تدابیری برای بخش تقاضا و عرضه اندیشیده شود، به معنای دیگر اگر قرار است بنگاه‌های تولیدی و یا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات را حمایت کنیم تا به ادامه فعالیت بپردازند این حمایت در زمانی که تقاضای کافی برای محصولات و خدمات نباشد موثر نخواهد بود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: بنابراین نیاز است که برای تحریک تقاضا در دو سمت تقاضای داخلی و خارجی برنامه‌ریزی‎های لازم صورت گیرد. به همین منظور برای تحریک تقاضای داخلی می‌توان از روش‌های مختلف از جمله اعطای بسته‌های کمکی‌ به اقشار آسیب پذیر و مردم استفاده کرد تا قدرت خرید داشته و از این طریق تقاضا در بازار را ایجاد کنیم. در حوزه صادرات غیرنفتی نیز با اعطای تسهیلاتی خاص سازوکاری را در نظر داشته باشیم تا بتوان تقاضا برای محصولات و خدمات ایرانی ایجاد کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها