امیرحسین حریری:

فعالیت‌های «تالار مولوی» مجازی می‌شود/ به فکر «اعتمادسازی» باشیم

مدیر مرکز تئاتر مولوی با اشاره به شرایط و محدودیت‌های موجود برای فعالیت‌های هنری در شرایط کرونایی، اعلام کرد طرحی جامع برای فعالیت‌های این تالار در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

فعالیت‌های «تالار مولوی» مجازی می‌شود/ به فکر «اعتمادسازی» باشیم
کد خبر: 402628
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره ادامه فعالیت‌های این مجموعه تئاتری در شرایط کرونایی، با توجه به تعطیلی فعالیت‌های حضوری تئاتر، گفت: طی جلساتی که در هفته‌های اخیر داشته‌ایم و با توجه به پیش‌بینی‌ها و اینکه شرایط خاص کرونایی برای فعالیت‌های حضوری فرهنگی و هنری همچنان ادامه دارد، در حال برنامه‌ریزی طرحی هستیم تا برنامه‌های مختلف هنری و پژوهشی را در مرکز تئاتر مولوی به‌صورت غیرحضوری و با ظرفیت فضای مجازی برگزار کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخی نهادها، ارگان‌ها و هنرمندان در فضای مجازی، تأکید کرد: ما اکثر فعالیت‌ها و همچنین شرایط را رصد می‌کنیم و در حال شکل دادن یک طرح جامع هستیم تا ما هم فعالیت‌های خود را ادامه دهیم و حتی به این موضوع فکر می‌کنیم که فعالیت‌های هنری خود را هم در فضای مجازی ارائه دهیم. به همین منظور جلسه‌ای را با تعدادی از هنرمندان و کارگردان‌های تئاتر که در مرکز تئاتر مولوی اجرا داشته‌اند و همچنین متخصصان و کارشناسان تئاتری برگزار می‌کنیم تا در خصوص این طرح به نتیجه‌گیری مطلوب برسیم.

حریری با بیان اینکه در خصوص برنامه‌های علمی و پژوهشی مرکز تئاتر مولوی برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های اساسی برای هر چه جدی‌تر برگزار شدن این برنامه‌ها هستیم، افزود: به طور حتم همایش «تئاتر مسئولیت‌محور» را که قرار است در تالار مولوی برگزار شود، در صورت فراهم نشدن امکان برگزاری به صورت حضوری، در فضای مجازی برگزار می‌کنیم و برای این منظور هم با حوزه پژوهش و همچنین انفورماتیک دانشگاه تهران گفتگوها و رایزنی‌هایی را داشته ایم.

مدیر مرکز تئاتر مولوی با اشاره به اینکه فراخوان همایش تئاتر مسئولیت‌پذیر به زودی منتشر می‌شود، درباره دیگر برنامه‌های این مرکز توضیح داد: ما در مرکز تئاتر مولوی برنامه «پاراگراف» را داریم که قرار است در هفته آتی با موضوع «میزانسن در تئاتر تادئوش کانتور» برگزار کنیم.

این برنامه با حضور متخصصان دانشگاهی برگزار می‌شود و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این برنامه را به صورت گسترده و با استفاده از شبکه دانشگاه تهران پخش کنیم.

او درباره پخش اینترنتی اجراهای تئاتری و احتمال فعالیت مرکز تئاتر مولوی در این زمینه، یادآور شد: بخشی از اجرای فعالیت‌های نمایشی در حوزه مجازی، آزمون و خطاست ولی حرکت‌هایی که در این زمینه انجام شده قابل قدردانی است و باید در این شرایط از این ظرفیت استفاده کنیم و نباید نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم.

حریری درباره شرایط بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر و از سرگیری اجراهای نمایشی در دوران پساکرونا، تصریح کرد: جامعه هنری باید به این نکته توجه کنند در صورت بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتری برای حضور مخاطبان در سالن‌های تئاتر نیاز به اعتمادسازی مجدد است.

ما در آن دوران 3 تا 4 ماه سخت را خواهیم داشت و همه مسئولان و سازمان‌ها باید از ظرفیت‌های مختلف خود برای این اعتمادسازی مجدد استفاده کنند. هنرمندان نیز باید با سعه صدر و همدلی این مسیر را طی کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها